Szokatlan módon még ennek is köze van valamennyire a közelgő francia (PSA) - német (Opel) házassághoz.
Két dolog kijelenthető az eladás közeli hírbe hozott Lotusról. Az egyik, hogy remek sportkocsikat gyárt, a másik, hogy folyamatos pénzügyi gondokkal küzd.
A most szóba jött vásárló a tőkeerős, kínai Geely Motors, amely többek közt a Volvót tulajdonolja. A Lotus 1996 óta egy bizonyos malajziai, Proton nevű vállalat kezében van, amely áttételesen egy még nagyobb cég a DBR-Hicom tulajdona. Viszont a PSA Peugeot-Citroen – amely most mindenfelé vásárol – megvenné a Proton utcai autós üzletágát, a Geely-t meg sportrészleg érdekli.
A kínai Geely terjeszkedésének része lehetne, hogy egy új piacon is megvesse lábát, a megszerezhető technológiákról és tudásról nem is beszélve. A Lotus is jól járhatna – ahogyan a Volvo is külső szemlélőként elég sikeres a Geely-vel való partnerségben, önállóan dolgozhat a kínai tulajdonlás ellenére – az anyagi biztonság védőhálója mellett. Ha valami hasonló összejönne, Colin Chapman néhai alapító biztosan elégedetten tekintene a márka további jövőjére.