Autó MTI 2017. február. 16. 21:36

Így történhetett a négy halálos áldozatot követelő tömegbaleset - animáció

Egy székelyföldi kamionsofőr felelősségét veti fel az M43-as autópályán szerda reggel bekövetkezett tömegbalesettel kapcsolatban a romániai sajtó. A sepsiszentgyörgyi fuvarozócég teherautójába hátulról rohantak bele a balesetben érintett járművek.

A ProTV román kereskedelmi csatorna szemtanúkat is megszólaltató híradásában animációt is közölt a baleset körülményeiről. Eszerint a székelyföldi kamion sofőrje a sűrű ködben későn észlelte azt a kamionsort, amely az autópálya első sávján várakozott a határátlépésre, ezért – hogy az ütközést elkerülje – a belső sávra irányította járművét és fékezett. Ezt követően kisbuszok, furgonok és egy autóbusz ütközött hátulról a két sávot elfoglaló két román rendszámú kamionba.

A sepsiszentgyörgyi fuvarozócég tulajdonosa a Krónika című napilap internetes oldalán közölt nyilatkozatában cáfolta, hogy a munkatársuk okozta volna a tömegbalesetet. A cégtulajdonos szerint a magyar rendőrök elengedték a székelyföldi sofőrt, aki – kihallgatása után – minden iratát visszakapta.

Huber Krisztián, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője a Maszol.ro portálnak nyilatkozva azt mondta, hogy a baleset okait még vizsgálják. Az okokról "semmit sem lehet kategorikusan kijelenteni ebben a pillanatban" – idézte a portál a szóvivőt. A magyar rendőrség az ügyben halálos tömegszerencsétlenséghez vezető közúti baleset okozása miatt indított eljárást.

A tömegbalesetben hét gépkocsi ütközött össze, négyen meghaltak, 13 sérült kórházi ápolásra szorult. 

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.