"Látni és látszani" – régi, klasszikus közlekedési kampányszlogen. Itt egy remek fotósorozat, hogyan fejlődött az autók világítása.
A Ford csinált egy nagyon egyszerű szemléltetést, mennyit fejlődött az autók fényszoróinak teljesítménye. Elég régóta gyártanak autókat, úgyhogy összeszedtek a múltjukból hat különböző modellt. Leraktak az autóktól 12 méterre egy kivilágítatlan biciklist, majd megnézték az egyes modellek mennyire hatékonyan világítják meg azt.
Az autók: egy Ford Model T (1908), Ford Model Y (1932), Ford Anglia 105E (1966), Ford Fiesta (1976), Ford Mondeo (1994) és egy Ford Mustang GT ( 2016) voltak. Minden kép ugyanazzal a beállítással készült: ISO 1600, 1/13, f / 9. Az eredményhez nem sok mindent kell hozzáfűzni.
A T-modell egyébként a világításban is nagyot lépett előre, mert először használtak acetilénnel töltött lámpatesteket. Ugyanakkor mára eljutottunk odáig, hogy a 2016-os Mustang xenon izzója nagyjából háromszor messzebb világít, mint a sokáig használt halogén izzó. A jövő a LED-lámpáké, amelyek fénye, akár ötször erősebb, mint a sárgás színezetű halogéneké volt. A mai fejlesztések iránya egyébként az automatizált távfény, amely a közlekedési helyzet függvényében állandó távfényt ad, amely akár 120 méterre előre is bevilágít, természetesen a szemből érkező forgalom figyelembe vételével.