Az új S90 és V90 is kiváló minősítést kapott az EuroNCAP töréstesztjén. Az új Mustang viszont csúnyán leszerepelt.
Miután a tavalyi évben tesztelt autókból 2016 decemberében összeállt, melyik 18 autó volt a legbiztonságosabb az elmúlt évben Európában, a független szervezet, az EuroNCAP idén is megkezdte a munkáját. Kicsit irigyeljük a szakikat, kezdésnek ugyanis rögtön olyan autók kerültek a kezeik közé, mint az új Ford Mustang, a Volvo S90 és a V90. Össze is törték őket rendesen, az eredményt pedig a napokban publikálták.
A közölt adatok alapján úgy tűnik, a két Volvo az XC90 nyomdokaiba lépett, ami nem kis szó. Az EuroNCAP töréstesztjén a SUV volt az első olyan modell az autógyártók kocsijai között, ami maximális pontszámot kapott az automatikus vészfékező rendszer (AEB) tesztjén, amikor az utoléréses baleseteket kellett elkerülni. Az S90 és a V90 most a gyalogossal való ütközés elkerülése miatt kapott maximális pontszámot.
A Volvo mindezt az általuk fejlesztett City Safety rendszernek köszönheti. Ennek lényege, hogy az autó folyamatosan figyeli az úton lévő autókat, kerékpárosokat és gyalogosokat, és igyekszik felmérni, melyik mekkora veszélyt jelenthet. A technológia éjjel és nappal is működik, így segítve elő, hogy elkerüljünk vele egy végzetes ütközést.
Az EuroNCAP három körben vizsgálta a rendszert: először egy felnőtt méretű bábu "szaladt" a kocsi elé jobbról és balról is, harmadik körben pedig egy gyerek méretű bábbal tették meg ugyanezt, ami két autó közül, az utas oldaláról "futott" ki.
A törésteszteken szintén jól szerepelt a kocsi: a felnőtt utas 95 százalékos, a gyermek 80 százalékos biztonságban van az autóban, így nem csoda, hogy mindkét kocsi megkapta az 5 csillagot.
Nem úgy a Ford Mustang, ami valószínűleg nem fogja kitenni az ablakba a független szervezettől kapott eredményét. A tesztek alapján ugyanis a felnőttek csupán 72, míg a gyerekek 32(!) százalékos biztonságban vannak, a biztonsági rendszerek pedig csupán 16 százalékos teljesítményt nyújtottak. Ezzel összességében két csillag lett a jutalmuk, vagyis az eredmény szerint nem épp egy életbiztosítás az új Mustang volánja mögé ülni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.