Autó hvg.hu 2016. december. 23. 12:56

Mindkét végén bővült a Volkswagen Golf modellpaletta

Az R csúcsváltozat mostantól 310 lóerővel gazdálkodhat, míg a paletta másik végén megjelent az 1.0 literes háromhengeres alapmotor.

Szépen lassan körbeér a modellfrissítés a Volkswagen Golf teljes modellpalettáján, ugyanis az alapmodell és az elektromos változat után most a csúcsot jelentő R kivitel is megújult, valamint új belépőmotorral gyarapodott a paletta.

Az eddig 300 lőerős Golf R mostantól 310 lóerőt és 400 Nm maximális nyomatékot facsar ki a 2.0 literes turbós négyhengeres motorból, melynek jótékony hatásaként 4,6 másodperc alatt katapultál álló helyből 100 kilométer/órás tempóra. Ahogy a kifutó szériát, úgy valószínűleg ezt sem fogják itthon hivatalosan forgalmazni, de azért jó tudni, hogy a DSG mellett manuális váltóval is rendelhető Németországban, három- és ötajtós, illetve kombi karosszériával, 40 ezer eurós alapártól.

Ami ennél sok több embert érint, az az új belépőmotor, ugyanis a Golf alapmodelljében megjelent az új fejlesztésű 1.0 literes benzines, háromhengeres turbós erőforrás, amely a 85 lóerős teljesítménye mellé 4,8 literes átlagfogyasztást társít. Trendline kivitelben ezzel a motorral szerelve 17 850 euróért kínálják a hazai piacán, amire nagyon büszke a Volkswagen, tekintve, hogy a fejlettebb technika ellenére nem emelkedett az ára.

Valahol a kettő között helyezkedik el az ideális mindenes, ami szintén megújult, hiszen mostantól a 150 lóerős TDI motorral szerelt változat 4Motion összkerékhajtással is rendelhető.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Címkék