A megnövelt teljesítmény mellett fejlettebb aerodinamikai kiegészítőket, négykerék-kormányzást, újrahangolt futóművet és kifinomultabb vezetéstámogató asszisztenseket kapott az újdonság.
Közel hat éve kapható változatlan formában a Lamborghini Aventador, amely a lehengerlő formaterv és a nyaktépő teljesítmény révén máig ugyanolyan vonzó szupersportautó, mint amikor bemutatták. Az évek során azonban a konkurencia sem tétlenkedett, elég csak a Ferrari, a McLaren vagy az Aston Martin üdvöskéire gondolni, így az Aventadornál is esedékessé vált egy modellfrissítés, amiről a mai napon rántották le a leplet az olaszok.
Az új zászlóshajó az Aventador S nevet kapta, amely arra utal, hogy az elődjéhez képes minden téren jelentős fejlődésen ment keresztül. Az egyik legfontosabb változás, hogy a 6.5 literes, V12-es szívómotorja immáron 740 lóerőt produkál 690 Nm maximális nyomaték kíséretében. Mindezt hétfokozatú automataváltón és továbbfejlesztett összkerékhajtáson keresztül juttatja el az elől 20, hátul 21 colos Pirelli kerekhez, melynek jóvoltából 2,9 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-as tempóra, a végsebessége pedig eléri 350 kilométer/órát. Emellett beszédes adat, hogy 8,8 másodperc alatt lő ki álló helyből 200-as tempóra, miközben a V12-es erőmű vígan elforog 8500-ig.
A brutális menetdinamika mellett rengeteg munkaórát szántak a mérnökök arra, hogy a kifutó modellnél stabilabb és kezesebb legyen menet közben az Aventador S, melynek eredményeként most először került négykerék-kormányzás szériagyártású Lamborghinibe. A rendszer működése a jól bevált receptet követi, vagyis alacsony sebességnél a hátsó kerekek ellentétes irányba fordulnak az elsőkkel, ezáltal fordulékonyabb lesz, ami megkönnyíti a manőverezést, míg nagy tempónál azonos irányba fordulnak a kerekek, így stabilabban viselkedik a kanyarokban.
Az négykerék-kormányzás mellé újrahangolták az adaptív futóművet is, valamint a meglévő Strada, Sport és Corsa üzemmódok mellé, megjelent az Ego is, amely lehetővé teszi, hogy egyénileg válassza ki a sofőr a kormányzás, a váltó, az összkerékhajtás és a futómű karakterisztikáját. A hajtáslánc egyébként normál, vagyis Strada üzemmódban 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, míg az agresszív Sport módban akár az erő 90 százalékát is hátulra küldheti, ami driftelésre is alkalmassá teszi, ha a sofőr ezt kívánja.
Az Aventador S stabilitásában és a friss megjelenésében is fontos szerepet játszik, hogy a jelentősen átdolgozták az aerodinamikai elemeit. Az új első lökhárító révén például 130 százalékkal nőtt a leszorítóerő az első tengelyen, míg a három állásban mozgatható hátsó szárny akár 50 százalékkal több leszorítóerőt termel. A megújult külső hatékonysága abban is megjelenik, hogy optimális beállítások és sebesség mellett akár 400 százalékkal kevesebb tud lenni a karosszéria légellenállása.
Utóbbi a fogyasztásra is jó hatással van, amiben a start/stop rendszer és a hengerlekapcsolás is segít neki, illetve az 1575 kilogrammos száraz tömeg, valamint a 20 százalékkal könnyebb kipufogórendszer. Ugyan csak egy fényképet tettek közzé róla, de elárulták, hogy az utastérben is megújult a TFT műszarfal, illetve szériafelszereltség lett az Apple CarPlay.
A Lamborghini Aventador S legelső példányait jövő tavasszal vehetik át azok az ügyfelek, akik már most leadják rá a rendelést, alapáron 281 ezer euróért plusz az adók, vagyis átszámítva mintegy 88 millió forintnak megfelelő összegért.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.