Autó Demeter Péter 2016. december. 02. 16:41

Ott voltunk a Ford Fiesta világpremierjén, de sokkal többet láttunk

Demeter Péter
Szerzőnk Demeter Péter

Kétnapos, 2500 fős, amerikai típusú gigarendezvényen mutatta be a Ford, hogy mire készül a következő években. Valamint világpremierjét tartották a darabszámát tekintve európai legfontosabb modelljüknek.

A Ford Fiesta az európai autópiac, VW Golf utáni, legnagyobb darabszámban eladott autója, ami a saját kategóriájában – a városi kisautók közt – jellemzően piacvezető.

A 7. (8?) generációnál tartó autóból mostantól tényleg minden elképzelhető változatot kínálnak majd a vevőkenk. Az alap a Trend, mellette már Active néven crossoveres is lesz, valamit a sportos ST és a Ford „kisprémiuma” Vinagle felszereltséggel. Hogy mindezek az elnevezések nem pusztán csak szóvirágok, érdemes csak rápillantani az autókra, mennyire különböznek egymástól. A miértre, jó látható a válasz, manapság egyre jobban keresik a vevők a magas felszereltségű modelleket.

A 40 éve piacon lévő városi autó mellett azért az esemény egyik legfontosabb momentuma az volt, amikor Mark Fields a Ford vezérigazgatója bejelentette 2017-től Európában is hozzáfognak az önvezető járműveik teszteléséhez, amely jelenleg az USA-ban Michigan, Kalifornia és Arizona államban folynak.

A Ford már korábban közzétette saját maga által felvázolt terveit, amely az autonóm autózás negyedik szintjét kívánja elérni öt éven belül. Ez a szint, lényegében egyel van a teljesen autonóm közlekedésű járművektől az amerikai Society of Automotive Engineers (SAE) saját szabványai szerint.

A Ford korábban azt is bejelentette, hogy az első gyártó kíván lenni, amely éjszakai és havas körülmények közt is teszteli önvezető autóit, amelyre létre is hoztak egy 32 hektáros tesztbázist Michiganban.

Nézze meg a galériánkban, hogyan zajlott a Ford idei Go Further eseménye a Fiesta premierjével.

Az apropó a Fiesta premierje volt, de ennél sokkal többet láttunk.
D.P.

Ford Go Further - Menj tovább - van hova.
D.P.

Az első Fiesta egyik mérnökét is meghívták.
D.P.

Mark Fields - a Ford jelenlegi főfő embere. Bejelentette a Ford 2017-től Európában is hozzáfog az önvezető járművei teszteléséhez, amely jelenleg az USA-ban Michigan, Kalifornia és Arizona államban folyik.
D.P.

Dj. Yoda, aki egy ember volt, a legnagyobb szám a robot mixer.
D.P.

GT 40 - 1966 az év, amikor Le Mans-ban a dobogó mind a három fokán ilyen autó "állhatott".
D.P.

Ford Go Further
D.P.

Nagy divat lett mindent megcsinálni Legóból. Az idei Le Mans-i GT-sem maradhatott ki
D.P.

Merchandising by Ford.
D.P.

Ecoboost 1.5 liter, az SUV-k alapmotorja.
D.P.

Ilyen sincs még nálunk, de hamar lehet. e-Focus.
D.P.

Ford Go Further
D.P.

Ford Go Further
D.P.

Ford GT. Ára 110 millió. De igazából mindegy, mert már eladták az összeset előre.
D.P.

Az új Ford GT. Megunhatatlan. 3,5 liter Ecoboost duplaturbóval 600 lóerővel.
D.P.

Szabadon áramolhat a hűtőlevegő.
D.P.

Ford Go Further
D.P.

Ford Go Further
D.P.

Annyira bejött, hogy az eredetileg 500 db-ot megemelték 1000-re, majd még megduplázták.
D.P.

A lényeg mégiscsak ők volnának. A Fiesta teljes sor.
D.P.

1976-az első széria. Csak háromajtósban.
D.P.

Ford Go Further
D.P.

Egy igazán kívánatos Fiesta XR2-es, a harmadik nemzedékből.
D.P.

A Mark IV-es széria.
D.P.

Ford Go Further
D.P.

Az V. generáció, ebből fut talán a legtöbb mifelénk is az utcákon.
D.P.

A hatodik nemzedék 2009-től.
D.P.

És itt vannak az újak. Hátul a Titanium, előtt a Vignale változat.
D.P.

Itt a lényeg üzletileg. Viszik a magas felszereltséget.
D.P.

Az sarkos száj, most kicsit finomodott.
D.P.
Az egyik érdekessége lesz a motorkínálatnak egy 1.0 literes Ecoboost háromhengeres motor, amely még hengerlekapcsolós technológiát is kap. Így bizonyos üzemállapotokban kéthengeres ként dolgozik majd.
D.P.
Ford Go Further
D.P.
Innen - II. generáció jutottunk el...
D.P.
....ide. Tablet és 20 féle asszisztens.
D.P.
Az ST változat.
D.P.
Ford Go Further
D.P.
A műanyag még ma is az.
D.P.
Tippre 270 liter körüli. (A sajtóanyaban nem volt benne mekkora a csomagtér.)
D.P.
Hirdetés