Kétnapos, 2500 fős, amerikai típusú gigarendezvényen mutatta be a Ford, hogy mire készül a következő években. Valamint világpremierjét tartották a darabszámát tekintve európai legfontosabb modelljüknek.
A Ford Fiesta az európai autópiac, VW Golf utáni, legnagyobb darabszámban eladott autója, ami a saját kategóriájában – a városi kisautók közt – jellemzően piacvezető.
A 7. (8?) generációnál tartó autóból mostantól tényleg minden elképzelhető változatot kínálnak majd a vevőkenk. Az alap a Trend, mellette már Active néven crossoveres is lesz, valamit a sportos ST és a Ford „kisprémiuma” Vinagle felszereltséggel. Hogy mindezek az elnevezések nem pusztán csak szóvirágok, érdemes csak rápillantani az autókra, mennyire különböznek egymástól. A miértre, jó látható a válasz, manapság egyre jobban keresik a vevők a magas felszereltségű modelleket.
A 40 éve piacon lévő városi autó mellett azért az esemény egyik legfontosabb momentuma az volt, amikor Mark Fields a Ford vezérigazgatója bejelentette 2017-től Európában is hozzáfognak az önvezető járműveik teszteléséhez, amely jelenleg az USA-ban Michigan, Kalifornia és Arizona államban folynak.
A Ford már korábban közzétette saját maga által felvázolt terveit, amely az autonóm autózás negyedik szintjét kívánja elérni öt éven belül. Ez a szint, lényegében egyel van a teljesen autonóm közlekedésű járművektől az amerikai Society of Automotive Engineers (SAE) saját szabványai szerint.
A Ford korábban azt is bejelentette, hogy az első gyártó kíván lenni, amely éjszakai és havas körülmények közt is teszteli önvezető autóit, amelyre létre is hoztak egy 32 hektáros tesztbázist Michiganban.
Nézze meg a galériánkban, hogyan zajlott a Ford idei Go Further eseménye a Fiesta premierjével.