Túl bonyolult és költséges lenne az üzemeltetésük, ezért jelenleg csak a 2014 előtti versenyautókat lehet megvásárolni.
Köztudott, hogy a Ferrari Formula 1-es versenyautóinak többsége az aktív pályafutásuk után tehetős VIP-ügyfelekhez kerülnek, akik a Ferrari által szervezett rendezvényeken vezethetik az autókat különféle versenypályákon, folyamatos szervizháttér biztosítása mellett. A 2014-es szezontól bevezetett, 1.6 literes, V6-os turbómotorral és hibrid rendszerrel szerelt versenygépeket viszont nem értékesítik az olaszok, mivel a bonyolult hajtáslánc üzemeltetése túlságosan drága és körülményes lenne.
Ezt maga Marc Gené az olaszok tesztpilótája árulta el a brit AutoCar magazinnak, aki azt is hozzátette, hogy az akkumulátorok légi szállítása csak extra biztonsági feltételek mellett lehetséges, a V6-os turbómotor pedig annyira csúcstechnikát képvisel, hogy egy vagyonba kerülne az üzemeltetése. Ugyan a 2013-as, 2.4-es V8-as motorral hajtott autókban is volt már elektromotor, de sokkal egyszerűbb volt a technika, mint az aktuális modellekben. Éppen ezért elképzelhető, hogy a jelenleg megvásárolható 2013-as versenyautók az utolsó olyan F1-es Ferrarik, amik magánkézbe kerülnek, és lehet is vezetni őket.
Vagy csak egy jó marketingakcióról van szó, amivel az olaszok még drágábban tudják majd elpasszolni a mostani hibrid autókat, hiszen a „gazdaságosan” üzemeltethető korábbi autók is eurómilliós tételt jelentenek, amit eddig is csak egy nagyon szűk és kivételezett helyzetben lévő ügyfélkör engedhetett meg magának. Valószínűleg van az a pénz, amiért Vettelék mostani autóját is ki lehet majd próbálni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.