Jócskán el vannak maradva az európai és a japán gyártók a Teslától az elektromos autók fejlesztésében. A hétvégén azonban több nagyratörő tervet is közöltek.
Húszezer darabot adna el évente az első elektromos autójából, a Mission E típusból a Porsche – erről a cég vezérigazgatója az Automobilwoche című német lapnak beszélt. Oliver Blume szerint a tervek szerint 2019-ben piacra kerülő Mission E gyártása 1400 embernek adhat munkát.
A Porsche egy másik vezetője, Uwe Hueck júliusban arról beszélt: ahhoz, hogy profitot hozzán az autó gyártása, évente legalább tízezret el kell belőle adni – emlékeztet a Reuters. Összehasonlításképpen: a Tesla tavaly 50580 elektromos autót szállított le a vevőinek.
Az elektromos autók piacán egyelőre egyeduralkodó Tesla babérjaira tör a Jaguar Land Rover (JLR) is, amely szintén most jelentette be, hogy villanyautó gyártását tervezi Nagy-Britanniában. A cég néhány nappal az után közölte ezt, hogy a brit kormány 390 millió font (250 milliárd forint) támogatást hagyott jóvá a zöld technológia támogatására.
A JLR a napokban mutatta be első villanyautóját a Los Angeles-i Autószalonon, és nagyratörő tervei szerint autóinak csaknem fele villanymeghajtású lesz az évtized végére.
A Mercedeset is gyártó Daimler egyik vezetője is az elektromos autókról beszélt egy hétvégi interjúban: Thomas Weber a Stuttgarter Zeitung című lap szombaton megjelent számában arról beszélt, hogy 2025-ig tíz villanyautó-modellel jelennek meg, a fejlesztésre pedig 10 milliárd eurót költenének. Az autók egy töltéssel hétszáz kilométert mennének - mondta Weber, ami nagyratörő tervnek tűnik ahhoz képest, hogy az első, 2020-ra piacra kerülő elektromos Toyotánál 300 kilométernél kevesebbről szólnak a hírek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.