Ezen kívül, a 911 RSR azért is formabontó a német cégtől, mert a hátsó tengely előtt kapott helyet az 510 lóerős szívó boxermotor, aminek kevesebb mint 1,3 tonnát kell mozgatnia.
Az eddigi legkomolyabb evolúciót vitte véghez a Porsche a GT kategóriás versenyautóján, ugyanis a Los Angelesben leleplezett 911 RSR versenygép középmotoros hajtásláncot kapott. Ez azt jelenti, hogy a tökélyre fejlesztett farmotoros kialakítás helyett a 4.0 literes szívó boxermotor a hátsó tengely elé került, így amellett, hogy jobb lett az autó súlyelosztása, hatékonyabb diffúzort tervezhettek hozzá.
Nem csak a motor elhelyezése, hanem vele együtt szinte minden alkatrész új fejlesztés a 2017-es RSR-ben, ugyanis az ismerős sziluett ellenére a nulláról kezdték el a megalkotását a mérnökök. A motor teljesítményét 510 lóerőre tornázták fel, aminek csupán 1243 kilogrammot, plusz a pilóta súlyát kell mozgatnia. Ebben a hatfokozatú szekvenciális váltó, hatdugattyús fékek és hátsó differenciálzár van a segítségére, továbbá számos olyan aerodinamikai kiegészítő, amelyek révén drasztikusan nőtt a menet közbeni leszorítóerő.
A szokásos versenyfelszereltségen túl további érdekessége, hogy ütközéselkerülő rendszerrel is ellátták, amely radarok segítségével figyelmezteti a pilótát a gyorsan közeledő járművekre. Erre azért van szükség, mert a hosszútávú megbízhatósági versenyeken komoly sebességeltérések lehetnek a különböző kategóriájú versenyautók között.
A Porsche 911 RSR első éles bevetése a januári daytonai versenyen lesz, ezután pedig 18 verseny vár még rá, köztük a Le Mans-i 24 órás megmérettetés is, ahol az LM-GTE kategóriában indul.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.