A német márka az idény végével leállítja WRC-programját. A kissé váratlan hírt a negyedik egyéni világbajnoki címük megszerzése után jelentették be.
Nem lehet azt mondani, hogy fényes szelek fújnak éppenséggel az utóbbi hetekben a Volkswagen-konszern motorsport programjainál. Az követően, hogy az Audi bejelentette távozását a hosszútávú autóversenyek elitligáját jelentő LMP1-es kategóriából, most bejelentették, hogy a ralizás felsőházából a WRC-ből is kiszállnak - tudta meg a megbízható hírforrásként ismert brit Autocar.
A döntés persze sokféleképpen magyarázható, azonban éppen az után, hogy megnyerték csapatban és egyéniben Sebastien Ogier-vel négyszer egymás után a rali-viágbajnoki címet némileg váratlan. Másfelől, egész év során úgy tűnt, teljes erővel fejleszti a márka a jövő évre az új Polo WRC-t, amely a 2017-es szabályváltozások miatt is különös figyelmet kapott. Ugyanakkor a jelenlegi helyzetben az egész csapatnak beleértve a bajnokot, valamint Jari-Matti Latvalát, Andreas Mikkelsent új csapatot kell keresnie.
Az elmúlt négy évben a márka 41 győzelmet aratott, és megvan az esély még egy továbbira, befejezésképpen az utolsó ausztráliai futamon. A jövőre eddig igazán izgalmasnak várt bajnoki rajtra három gyári csapatra fogyatkozott a rali-vb mezőnye. Nagy visszatérő lesz ugyan a Toyota, ezen kívül a Citroen és a Hyundai lesznek versenyben.
A dízelbotrány láthatóan felmérhetetlen következményekkel jár, a legutóbbi hír szerint 15 milliárd dolláros kártérítést fizet az amerikai Volkswagen tulajdonosoknak a márka.
Ami a Wolfsburgiak további motorsportos jövőjét illeti, az egyre népszerűbb TCR-sorozatba invesztálnak többet, az Autocar információi szerint, amely részben átveszi a mostani ralis szakembereket is, akárcsak a Skoda, amely továbbra is marad a rali-viágbajnokságban.