Az üléskoncepció nem csak látványos, de a rosthálós konstrukciója révén újraalkotja az autóülés fogalmát. Más kérdés, hogy lesz-e belőle valami a valóságban.
Szokatlan újdonsággal érkezik a Lexus a Párizsi Autószalonra, ugyanis az aktuális modellpaletta mellett a japánok lelepleznek egy kinetikus üléskoncepciót, amely reményeik szerint rosthálós konstrukciója révén újraalkotja újra az autóülés fogalmát. Mindezt annak köszönhetően, hogy az üléspárna és a háttámla elfordulása követi a gerincoszlop mozgását, fokozza a fej tartásának stabilitását, míg a rugalmas szálakból álló, pókháló mintázatú háló szorosan illeszkedik a test formájához. Ezáltal elosztja a terhelést és hosszú távon is kényelmet és optimális megtámasztást biztosít.
Az emberi testben a gerinc tartja stabilan a fejet. Lehetővé teszi a medence és a mellkas ellenkező irányú elfordulását, és stabilizálja a fejet sétálás, vagy futás közben. Ugyanennek a mozgásnak az autóülésen történő megvalósulását szolgálja az az ülőlap és háttámla, amely az utas tömegével, a külső erőhatásokkal együtt mozdul el. Így az autóban ülve annak mozgásától függetlenül az ülés stabilizálja a fej mozgását, és így rögzíti a látómezőt is. Ez csökkenti az utasok fizikai megterhelését, és fokozza a kényelmet.
Az ülésváz „kárpitozása” a háttámla közepéből pókhálószerűen kifeszített fonalak kombinációjából áll. Ez a háló kellően rugalmas ahhoz, hogy tökéletesen illeszkedjen a benne ülő testéhez, csökkentve az egyes testrészek terhelését, és hosszú távon is kényelmes ülést biztosít. A háttámla középpontja a lapocka magasságában található, ami lehetővé teszi, hogy a mellkas elforduljon az ülés tengelye körül. Ez stabilizálja a fej mozgását, és fokozott megtámasztást biztosít. Az ülés ennek a kialakításnak köszönhetően vékonyabb és könnyebb, ami az autó teljes tömegét is csökkenti.
A háttámla pókháló mintázatú konstrukcióját alkotó szálak nem kőolaj alapú anyagból, hanem környezetbarát, szintetikus pókselyemből állnak. A fonál fő alkotóeleme a fehérje, amit ebben az esetben mikrobiálos erjesztéssel állítanak elő, utána sodorják, majd kiemelkedő ütéselnyelő tulajdonságokkal rendelkező, ellenálló anyaggá fonják.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.