Az olasz istálló kezdte meg elsőként a jövő évi gumiabroncsok tesztelését a fioranói tesztpályán.
Mint ismeretes, jövőre extraszéles Pirelli gumiabroncsok váltják az mostaniakat, amitől még látványosabb versenyeket várnak a szakértők, hiszen a megnövelt mechanikai tapadás nagyobb kanyarsebességeket, ezáltal pedig gyorsabb köridőket vetít előre. Az újítást a csapatok és a rajongók is pozitívan fogadták, noha az éles tesztek csak a héten kezdődtek el, elsőként a Ferrari fioranói tesztpályáján, ahol Sebastien Vettel összesen 120 kört tett meg hétfőn és kedden.
Pontos adatokat nem tettek közzé a teszt eredményéről, a fényképek alapján viszont bizton állítható, hogy az elöl 245-ről 305 milliméteresre, hátul pedig 325-ről 405 milliméter szélesre hízott Pirellik csodásan néznek ki az olaszok versenygépén, és valóban megidézik a Forma–1 aranykorát. A vagányabb megjelenésen túl, a köridők tekintetében nagyjából négy másodperces javulást várnak a csapatok, ami már nézőként is érzékelhető lesz, főleg a tempósabb kanyarokban, a pilótáktól pedig még nagyobb koncentrációt és fizikai állóképességet igényelnek majd a nagyobb oldalerők.
A jövő évi gumiabroncsok tesztelését szerdán és csütörtökön a Red Bull Racing folytatja, utána pedig szeptemberben a Mercedes istállóra kerül a sor, hogy a Paul Ricard versenypályán kipróbálják az új kerekeket.
Hogy arányaiban mennyivel nagyobbak a jövő évi gumik a mostaniakhoz képest, arra remek illusztráció a Pirelli hivatalos videója:
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.