2016. július. 24. 11:51 MTI Utolsó frissítés: 2016. július. 24. 12:10 Autó

Dühös utasok, kiszolgáltatott buszsofőrök

Védelmet kér a városi pilótáknak a szakszervezet.

Zárt vezetőfülkéket és kamerarendszert kér a fővárosi buszok vezetőinek védelme érdekében az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ). A korábbi gyakorlattal szemben ugyanis, amikor üvegfalú ajtó választotta el a sofőröket az utasoktól, egyre több olyan autóbusz jelenik meg a budapesti forgalomban, amelyben csupán egy, alig több mint térdmagasságig érő ajtóféleség jelzi az utastér és a képzeletbeli vezetőfülke határát.

A szakszervezet közleménye szerint a BKK az európai trendekre hivatkozva nem hajlandó átalakítani a nyitott vezetőüléseket, pedig a magyar utazási kultúra a lehető legbiztonságosabb kialakítást indokolja. A városi közlekedésben gyakran kialakuló feszültséget ugyanis a sofőrök érzik meg elsőként, az utasok elégedetlenségükben gyakran durván szidalmazzák, fenyegetik a őket. A fülke nélküli járművek a vagyonvédelem szempontjából sem biztonságosak, mivel a járművezető nem tudja elzárni sem a kötelezően nála lévő jegykészletet az aznapi bevétellel, sem pedig a személyes értéktárgyait  - írja az EKSZ. 

A szakszervezet jelezte: amennyiben a BKK nem talál mielőbb megoldást, a munkavédelmi hatósághoz fordul.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.