Dühös utasok, kiszolgáltatott buszsofőrök
Védelmet kér a városi pilótáknak a szakszervezet.
Zárt vezetőfülkéket és kamerarendszert kér a fővárosi buszok vezetőinek védelme érdekében az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ). A korábbi gyakorlattal szemben ugyanis, amikor üvegfalú ajtó választotta el a sofőröket az utasoktól, egyre több olyan autóbusz jelenik meg a budapesti forgalomban, amelyben csupán egy, alig több mint térdmagasságig érő ajtóféleség jelzi az utastér és a képzeletbeli vezetőfülke határát.
A szakszervezet közleménye szerint a BKK az európai trendekre hivatkozva nem hajlandó átalakítani a nyitott vezetőüléseket, pedig a magyar utazási kultúra a lehető legbiztonságosabb kialakítást indokolja. A városi közlekedésben gyakran kialakuló feszültséget ugyanis a sofőrök érzik meg elsőként, az utasok elégedetlenségükben gyakran durván szidalmazzák, fenyegetik a őket. A fülke nélküli járművek a vagyonvédelem szempontjából sem biztonságosak, mivel a járművezető nem tudja elzárni sem a kötelezően nála lévő jegykészletet az aznapi bevétellel, sem pedig a személyes értéktárgyait - írja az EKSZ.
A szakszervezet jelezte: amennyiben a BKK nem talál mielőbb megoldást, a munkavédelmi hatósághoz fordul.