A kerekek lapmentesítése – a BKV szerint ezzel szüntethető meg a csepeli HÉV egyik szerelvényének csattogása. Az érintett kocsikat kiállították a forgalomból, és soron kívül megkezdték a kerekek karbantartását – derül ki az Indóház.hu-ról.
A koros budapesti HÉV-kocsik egyébként sem csendesek, de a csepeli vonalon egy-két csattogó kerék is növelte a zajt. Ez főleg ott volt kellemetlen, ahol a sínek a lakásoktól pár méterre vannak. Nemcsak a lakók nyugalmát zavarta a csattogás, a pályának sem használt az odaverődő kerék – írta a közlekedési portál. A hangos kocsikat mindkét napra kiadták a hétvégére.
A közlekedési portál levélben tette fel kérdéseit a BKV-nak.
A közlekedési társaság válaszában azt írják: a vasúti közlekedésnek kellemetlen velejárója, hogy túlfékezés esetén a kerekek megcsúsznak, amelynek következtében keréklaposodás keletkezik. Ennek velejárója a csattogó zaj, ami sem a környezetnek, sem a járműnek, sem a pályának nem tesz jót.
Az ilyen jellegű meghibásodásokat a kocsiszínben, az ott alkalmazott alacsony sebesség (5 km/h) miatt szinte lehetetlen észlelni, ezért a járműtelepi munkatársak csak akkor tudnak megfelelően intézkedni, ha valaki bejelenti a hibát.
Az érintett HÉV-szerelvényt az első adandó alkalommal kiállítottuk a forgalomból az érintett szerelvényt és a kerekek lapmentesítését soron kívül megkezdtük – közölték.