A stuttgartiak megújult négyajtós autója jobban hasonlít mostantól a 911-esre. A sebesség, a luxus terén is nagyot lépett előre az elődjéhez képest, az új V8-as csúcsdízellel szerelve pedig a világ leggyorsabb gázolajos utcai autójának számít.
A hétéves, sikerekkel tűzdelt pályafutása után novemberben végleg leköszön a színpadról az első generációs Porsche Panamera, és átadja a helyét a második generációnak, amely a stuttgartiak szerint az utolsó csavarig új konstrukciónak számít. A Berlinben megtartott világpremieren már most kiderültek róla a legfontosabb műszaki részletek, amelyek alapján a Porsche magabiztosan küldheti harcba a legújabb Mercedes-Benz S-osztály, a BMW 7-es sorozat és a Maserati Quattroporte ellen.
Ebben sokat nyom a latba, hogy a második generációs sportlimuzin 35 milliméterrel hosszabb, illetve 5 milliméterrel szélesebb és magasabb az elődjénél, ami nem csak az arányait tette harmonikusabbá, de a helykínálatot is gyarapította az utasterében. Hozzá képest persze a 7-es BMW még így is testesebb, de a Panamera sosem a terpeszkedésről szólt, hanem a kényelmes és élvezetes száguldásról.
Aki erre vágyik az most sem fog csalódni, hiszen a 911-re hajazó, gömbölyűbb sziluettjével és kupésan lejtő tetőívével már álló helyzetben is ezt sugallja, az átdolgozott műszaki alapok pedig ismét igazolják, hogy a mérnökök egy élményautót rejtettek el a négyajtós karosszéria alatt. Az újdonságok sora a Porsche új fejlesztésű moduláris (MSB) padlólemezével kezdődik, amit az alumíniumból készült szerkezeti elemek és a szintén alu motorháztető, tető és egyéb karosszériaelemek egészítenek ki.
A műszaki csemegék a motortérben folytatódnak, ugyanis benzines fronton a Panamerában debütálnak az új duplaturbós blokkok, a 2.9-es V6-os és a 4.0 literes V8-as erőmű. Előbbi 440 lóerőt és 550 Nm nyomatékot szabadít az aszfaltra, míg utóbbi a Turbo csúcsmodellben 550 paripával és 770 Nm-rel gazdálkodik.
Aki a sebesség mellett a hatótávot is szem előtt tartja, annak most először rendelkezésére áll a Panamerában V8-as turbódízel motor is, méghozzá a 4.0 literes, 422 lóerős és 850 Nm maximális nyomatékra képes blokk, amely 285 kilométer/órás végsebességével a világ leggyorsabb szériagyártású dízel autójává teszi. A forgalmazás kezdetén mindegyik motorhoz a nyolcfokozatú automataváltó jár, valamint szériafelszereltség az előző generáció továbbfejlesztett összkerékhajtása. Később hátsókerék-hajtással és kormányzással is elérhető lesz, illetve felárért cserébe adaptív légrugózás is választható.
A Panamera utastere sem maradt ki az újjászületésből, vagyis megkapott minden olyan felszereltséget, ami manapság elengedhetetlen a kategóriában. Az újratervezett középkonzol tetején egy 12,3 colos érintőképernyő trónol, emellett pedig olyan extrák is rendelhetőek már, mint a panoráma napfénytető, masszázsülések, valamint 3D hangrendszer a Burmestertől. Mivel négyszemélyes utazóautóról van szó, megemlítendő még, hogy alaphelyzetben 495 literes a csomagtere (50-nel több az elődnél), ami a 40/20/40 arányban ledönthető hátsó üléstámlákkal 1304 literesre bővíthető.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.