Az ulmi székhelyű Setra márkánál 1951-ben kezdték el gyártani az önhordó karosszériás buszokat, az azóta eltelt időben pedig több mint 107 ezer példány gurult ki az üzemből.
Hatvanöt évvel ezelőtt, vagyis 1951-ben vette kezdetét a Setra autóbuszgyártó sikertörténete, ugyanis ebben az évben mutatták be a Frankfurti Autószalonon a Type S8 nevet viselő modelljüket. A piacot forradalmasító újdonság az üléssorok számáról kapta a nevét, a lemezei alatt pedig innovatív technológia lapult: Otto Kässbohrer önhordó karosszériát tervezett hozzá, farmotoros kialakítással és hátsókerékhajtással.
A márka története szempontjából fontos megemlíteni, hogy az 1951-es bemutatón részben még az anyavállalat nevén vagyis Kässbohrer Fahrzeugwerke néven leplezték le az újdonságot, a nehezen megjegyezhető és hosszú név miatt azonban hamarosan lerövidítették az egyszerűbb Setra márkanévre, ami a német „selbsttragend” (önhordó) kifejezésből született.
A későbbiekben számos egyedi felhasználási területre szánt változat született az első generációból minimum 6, maximum 15 üléssorral, mígnem 1967-ben elérkezett az idő a második generáció bemutatásához, melynek legnagyobb extrája a szériában járó légrugós felfüggesztés volt. Az elkövetkezendő évtizedekben folytatódott az innovációk sorozata, 1995-ben pedig a Daimler Benz konszern égisze alá került a márka, hogy biztosabb anyagi háttérrel folytassa világhódító útját.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.