Azokon az autópálya-szakaszokon, ahol a kamionok libasorban mennek egymás után, mi lenne, ha felsővezetékről kapnák az áramot a haladáshoz? Zseniális, vagy tévút egy ilyen ötlet?
A svéd gyártó nem csak elméletben játszott el a gondolattal, de a svédországi E16-os autópályán meg is csinálták a rendszert. Igaz csak 2 kilométeres szakaszon, de akkor is. A kijelölt útvonalon valóságos forgalmi körülmények között tesztelik a szállítmányozást az elektromos meghajtású Scania teherautókkal.
A tesztelésben részt vevő kamionok mindegyike áramszedővel van ellátva, mely a fülke mögött kapott helyet. Ezek a Scaniak persze hibrid hajtáslánccal ellátott járművek, így a kamionok akkor is képesek a közlekedésre, ha nem kapcsolódtak az áramhálózatra.
Egy előzéskor persze lekapcsol áramszedő, majd a manőver után a teherautó visszatér a sávjába, és újra a hálózatra csatlakozik.
A technológián a Siemens 2013 óta kísérletezik, a Scaniával társulva.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.