Az autóipari fejlesztések legújabb varázslata a gesztusvezérlés.
A BMW legújabb 7-es sorozata dobott nagyot a gesztusvezérlésű szórakoztató-elektronikai rendszerével, de vannak gyártók, amelyek tovább variálják a fejlesztést.
A német autóipari beszállító a Continental, amely számtalan területen készít autókhoz komplex összetevőket, így fék-, biztonsági asszisztens-rendszereket, meghajtási komponenseket is gyárt, a leginkább közismert gumiabroncsai mellett.
A legutóbbi fejlesztésük egy úgynevezett „detection zones panel", ami leginkább a kormánykerék mellé épített gesztuskontroll-rendszerként jellemezhető.
Hasonlóan a BMW ujjal mutogatós rendszeréhez, amelynél a mutatóujjunkkal körözve hangosíthatjuk a rádiót – itt is különféle mozdulatokat ismer fel a rendszer, amivel a navit, vagy telefonhívásokat lehet kezelni.
Két mozdulatdetektáló zóna kapott helyet a kormánykerék mögött, amelyek átlátszó műanyagelemek, elektronikai komponensek nélkül, ezek figyelik a sofőr ujjmozdulatait. Leginkább a sportautók nagyméretű váltófüleire hasonlítanak. A rendszer előnye egyértelműen, hogy használatához nem kell a kormányról elemelnie a kezét a sofőrnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.