László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Magyarországra látogatott a Gumball 3000, melynek népes mezőnyéből holmi egyszerű Ferrarikkal és Porschékkal nehéz kitűnni. Egy Batman-járgánnyal azonban már erre is van esély.

Amikor tegnap délután kiértünk a Hungaroringre, a boxutcában "csak" két BAC Mono árválkodott néhány brit szerelő társaságában. Aztán egyszer csak a távolból feldübörgött egy – nem tévedés – G6000 típusjelzésű, iszonyatosan megemelt G-osztályos Mercedes, mely a maga enyhén giccsesen felmatricázott formájában azonnal megpróbálta maga alá gyűrni a pályacsík aszfaltját.

Nem sokkal később megérkezett egy hasonlóan csiricsáré Ferrari F12tdf, mely olasz telivér holland tulajdonosa mind álló helyzetben, mind pedig menet közben igen gyakran nyaldosott bele a percenkénti 8000 feletti fordulatszám tartományba. Majd pedig begurult egy Lamborghini Huracán: miután a tulaj és cicababája megtett néhány kört a ringen, az autóból kipattanva valami olyasmit kiabált önkívületi állapotban, hogy "fákon alszom" (fucking awesome).

Gumball 3000 - galéria
L.F.

Ezzel a három autóval röviden és tömören érzékeltethető, hogy körülbelül miről is szól az a bizonyos Gumball 3000 rendezvény, melynek lóerőben gazdag szuperjárgányai és euróban/dollárban jól eresztett résztvevői idén Budapesten is látogatást tettek.

Az első Gumball 3000-et 1999-ben rendezték meg és az esemény "versenyzői" azóta minden évben átszelik Európát, egy mintegy 3000 mérföldes, vagyis közel 5000 kilométeres útvonalon. Hazánkban az egyik főszponzor, a Shell benzinkútján történt tankolást és guminyomás ellenőrzést követően elsőként a Hungaroringre érkeztek meg az álomautók, majd pedig az esti órákban a főváros szívét vették célkeresztbe.

Sportérték nem túl sok fedezhető fel a Gumballban, arra viszont tökéletesen alkalmas, hogy a halandó pórnép egymás mellett testközelből pisloghassa körbe napjaink és a közelmúlt legmenőbb autóit. Apró szépséghiba, hogy a hungaroringi eseményt az utolsó pillanatban zárt rendezvénnyé minősítették, így a rajongók csak a pálya bejáratánál ismerkedhettek meg a kocsikkal.

Gumball 3000 - galéria II.
D.P.

A híres autós videoblogger, Shmee150 egy 735 lóerőre tuningolt Audi RS6-tal képviseltette magát: emberünk elmondta, hogy ideális családi autó ez a kombi, bár 20 literes fogyasztása talán kicsit soknak mondható. Apró adalék, hogy ebből az RS6-ból mindössze 12 példány készül, és a hozzánk érkezett példány az 1-es modell.

Az idei Gumball főszereplője azonban nem Shmee150, hanem a hazánkban igen sokat tartózkodó híres-hírhedt kanadai üzletember, illetve az ő járműparkja volt. Josh Cartu eredetileg egy alaposan átalakított Ferrari 488 GTB-vel tervezte ugyan Európa átszelését, ez a kocsi azonban nem készült el időre, így maradt az utcai Ferrari F12tdf a maga szerény 730 lóerős teljesítményével. Cartu ezenkívül egy BAC Monóval is nagy bőszen körözgetett, illetve sofőrjei kihozták a ringre a többi közt a 458-as Ferrariját és a gigantikus Rolls-Royce Phantomját is.

Gumball 3000 - galéria
L.F.

La Ferrari és McLaren P1 ezúttal sajnos nem érkezett a ringre – egy rikító sárga Porsche 918 is a mezőny része volt, de sajnos rossz helyre parkoltak vele. Nem, nem mozgássérültek számára fenntartott helyre, hanem az idei felhozatal legmeghökkentőbb járgánya mellé, így aztán szegény Porsche nem kapott túl sok figyelmet. Ez a meghökkentő kreálmány pedig nem más, mint egy Lamborghini Gallardo-alapokon nyugvó Batman-autó.

A 315/40 R26-os gumik sok mindent elárulnak a szörnyetegről, melyet egy svéd csapat tervezett és gyártott le, és amelyből kilátni elég nehézkesen lehet, illetve vélhetően nem ez volt az az autó, mely a legjobb vezetési élményt biztosította a pályán. Töréskár amúgy két esetben keletkezett: az egyik Ferrari mérte el a célegyenes végi féktávot és görbítette meg az elején lévő ágaskodó lovacskát, illetve a szervezők egyik drónja repült neki a célegyenes feletti hídnak és zuhant magatehetetlenül a ring aszfaltjára. A Dublinból indult idei Gumball 3000 résztvevői ma elhagyják hazánkat, és hamarosan Bukarestben haladnak át a célvonalon.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés