Egyszerre kupé és roadster változatban is bemutatkozott Pekingben az új Audi TT RS.
Az összkerékhajtású TT RS elsőként kapta meg a márka új 2.5 literes turbófeltöltésű motorját, ráadásul a hagyományoknak megfelelően egy öthengeres egységet. A motorblokk alumíniumból készült, így – szemben a korábbi öntöttvas egységgel – 10 kilogrammal könnyebb.
Az új erőforrásegység kereken 400 lóerős, a gyáriak szerint a 0-100-as sprintet 3,7 másodperc alatt futja, amely 0,4 másodperccel jobb ez elődénél az TT RS plus-nál.
A roadster változat a plusz 90 kilós súlytöbblete mellett is csak alig 0,2 másodperccel lassabb a kupénál. Ezzel viszont 0,3 másodperccel gyorsabb, mint az előző roadster volt. Mindként variánsnak ugyanakkora végsebessége, ami 250 km/h-nál korlátozva van, ezt kiiktatva 280 km/h-ig lehet növelni a csúcssebességet. A motor nyomatéka 480 Nm, amely 1700-as fordulatszámtól megjelenik egészen 5850-es értékig, vagyis nagyon széles tartományban használható.
A TT RS-ek alapból hétfokozatú DSG-váltót kapnak, amelyekben speciálisan a modellhez válogatott áttételezés van.
Az új modellek futóműve is átalakításra került, amelynek része hogy 10 milliméterrel alacsonyabb a jármű hasmagssága a normál TT-hez képest. Emellett keményebb rugók és lengéscsillapítók csatlakoznak a 19 colos kerekekhez. A kocsi tömege 1440 kilogramm a kupé esetében, míg a kabrió 1530 kiogramm tömegű.
Ami a stílust illeti, a normál TT-től eltérő lökhárítók, szélesebb küszöbelemek, nagyobb légbeömlők, ovális kipufogócsővégek, hátsó spoiler a legfeltűnőbb eltérések. Ezen túl, megjelent az opciós listájában az OLED lámpa is elsőként a hátsó lámpatestben.
Ha érdeklik a Győrben készült Audik, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.