Bármelyik mai gép irigykedve nézheti, mire képes a T-modell felfüggesztése.
Van egy teszt, amit szinte minden offroad terepjárós ismer, azok meg pláne, akik valamilyen átalakított felfüggesztéssel és futóművel ellátott géppel szeretnek az aszfaltos környezeten kívül furikázni. Ez az úgynevezett ramp travel index (RTI), ami valójában egy végtelenül egyszerű teszt. A lényege, hogy az autó egyik oldalával fel kell kapatni egy megdöntött rámpára, és egészen addig menni rajta, amíg az autó egyensúlya megmarad, vagy a felfüggesztés bírja a dolgot.
A rámpákat különböző dőlésszöggel állíthatják be, általában 15 és 30 fok közötti értéket szoktak megadni, a végeredmény pedig minden esetben igen látványos:
Hogy ebből versenyt is csinálhassanak a gépek között, egy pontrendszert is kidolgoztak, ahol figyelembe veszik a megtett távolságot, valamint a jármű tengelytávolságát is. Ezek alapján az 1000 pontot tartják az álomhatárnak, amit ha egy offroad gép teljesít, akkor már nyugodtan földig hajolhatunk a teljesítménye előtt. Egy ilyen tesztet végeztek el nemrég egy 1916-ban gyártott Ford T-modellel is – egy 20 fokos rámpán, ahol nem kevesebb, mint 1040 pontot ért el a jármű – számolt be róla a Hot Rod.
Csak összehasonlításként: a kétajtós Jeep Wrangler Rubicon 769, a négyajtós pedig 724 pontot ért el ugyanezen a "versenyen", és már ez is kiemelkedőnek számít. A Hot Rod szerint ugyanis a legtöbb esetben 350 és 500 közé esik az említett RTI-pontszám.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.