Négy év után kap ráncfelvarrást az A3-as modellcsalád, melynek köszönhetően frissebb megjelenéssel és kibővített extralistával várja a leendő ügyfeleket.
Ugyan a 2012-ben bemutatott harmadik generációs Audi A3 formavilága még mindig nem lóg ki a négykarikások aktuális márkaarculatából, a németek viszont úgy döntöttek, hogy a modellciklus felénél frissítenek egyet a kompakt modell megjelenésén és extralistáján. A facelift részeként az ilyenkor szokásos eszközökhöz nyúltak, vagyis finoman áttervezték a lökhárítókat, a lámpákat, a hűtőmaszkot és a hátsó lökhárító diffúzor-betétjét, illetve új színárnyalatokkal bővült a paletta, valamint elérhetővé vált a mátrix-ledes fényszóró.
Az utastérben kevésbé látványos a változás, de annál hasznosabb, hiszen lecserélték a kormánykereket egy filigránabb, háromküllős darabra, megújult az MMI-rendszer, valamint megjelent az extralistán a 12,3 colos TFT kijelzővel rendelkező virtuális műszerfal. A vezetéstámogató asszisztensek listája is gyarapodott többek közt a dugóban araszolást segítő rendszerrel, valamint a továbbfejlesztett sávtartó automatikával.
A motorpaletta kellően bőséges, hogy mindenki megtalálja a számára ideális erőforrást, kezdve az új fejlesztésű 1.0 literes, háromhengeres TFSI-től, az 1.4-es és 2.0 literes turbós benzineseken át, egészen az 1.6 és 2.0 TDI különböző változatáig. Természetesen rendelhető plug-in-hibrid, vagyis konnektorról is tölthető e-tron kivitelben is, míg a sportos vezetési élményt preferálók az S3 továbbfejlesztett, 310 lóerős, kétliteres, turbós benzinmotorjával vigasztalódhatnak.
A megújult A3 és S3 értékesítése (beleértve a Sedan és a Cabrio kivitelt is) májusban kezdődik Németországban, 23 ezer eurós indulóáron, a leggyorsabb megrendelők pedig nyáron vehetik majd át az autójukat.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.