A Top Gear stábja eresztette egymásnak a Range Rover, a Porsche és a Jeep V8-as motorral szerelt csúcsmodelljeit. Vajon a papírforma érvényesült?
Még belegondolni is félelmetes, hogy tíz évvel ezelőtt az 500 lóerő feletti teljesítmény szinte kizárólag a szupersportautók kiváltsága volt, manapság viszont már egy kényelmes luxusterepjáró is képes erre. A választék ráadásul kifejezetten széles, hiszen amerikai, német, brit és hamarosan olasz modellek is harcolnak majd a vásárlók kegyeiért.
A kínálatból most a Top Gear csapata választott ki három, különböző nemzetiségű versenyzőt, hogy összemérjék az erejüket. Az amerikaiakat a Jeep Grand Cherokee SRT képviselte a maga 6.4 literes, 468 lóerős Hemi blokkjával, a briteket a Range Rover SVR 5.0 literes, 550 lóerős, kompresszoros V8-cal, míg a németeket a Porsche Cayenne Turbo S 4.8 literes, 570 lóerős nyolchengeres erőforrással.
Az már a felsorolásból is látszik, hogy a legkisebb motorral szerelt Porsche teljesítménye a legnagyobb, kérdés viszont, hogy ez megmutatkozott-e a valóságban is, amikor fej-fej mellett kellett bizonyítaniuk. Az eredménytől függetlenül, elöljáróban annyit érdemes megjegyezni, hogy mindegyiknek pokolian jó hangja van, és a tömegükhöz képest eszeveszett gyorsak, hiszen a papíron leglassabb Jeep is 5 másodperc alatt futja a 0-100 km/h-s sprintet. Árban pedig feleannyiba kerül, mint a Porsche.