Idén második szezonjánál tart az elektromos Formula-autók világbajnoksága.
Bár az egész sorozat valahogy eléggé ellenszélben van az autósport-rajongók által, ám a "nyüszítő porszívóknak" csúfolt versenyautók izgalmas futamokat produkálnak versenyről versenyre.
A szponzorok közt is feltűnik egy-egy furcsaság, mint például az idén a japán Aguri csapatot támogató, amerikai olajipari óriás a Gulf Oil International. A motorsportban jól ismert vállalat, narancs-kék színeit olyan legendás autóknak adta, mint a Le Mans-i Ford GT40, vagy a tavalyi Aston Martin Vantage, ami GT3-szériában versenyzett.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/857baf8c-b077-40f3-bd45-45d4eb6ddd9b.jpg)
A Gulf-cég vezetése a támogatás kapcsán elmondta, hogy ideje a cégnek új lehetőségek után nézni és a hibrid, illetve elektromos autónak is ugyanúgy szüksége van súrlódást csökkentő anyagokra, mint egy belső égésű motornak.
A Formula E-sorozat a hétvégén debütál Mexikóban, ahol már a Gulf színeiben láthatjuk a Team Augri autóit.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/98b7096f-aa83-4310-b857-1d184b65cbd2.jpg)
Az elektromos hajtású versenyautókkal zajló sorozat az idén is 11 futamból áll majd, a különbség a tavalyi sorozathoz képest, hogy a csapatok már nem egyenmotort használnak, lehet saját fejlesztéseket tenni a kocsikra.
A sorozat másik különlegessége lesz jövő évtől, hogy elindul a pilóta nélküli versenysorozat is, a Roborace, ahol majd távolról állítgatják menet közben az autók beállításait a mérnökök.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.