Az Aston Martin végre leleplezte a DB11-et, amivel új fejezetet nyitnak a cég történetében.
Miután az elmúlt hetekben/hónapokban számtalan új információ szivárgott ki az Aston Martin legújabb modellje, a DB11 kapcsán, szerdán végre hivatalosan is lerántották róla a leplet a Genfi Autószalonon. A jelek szerint eredetiek voltak azok a képek, amik az elmúlt napokban szivárogtak ki az autóról, de ez csak a legkevesebb, amit megtudhattunk róla.
A brit márka a Second Century (szabad fordításban második évszázad) fedőnevű tervének első darabja. A DB11 az új, saját fejlesztésű 5,2 literes ikerturbós V12-es motort kapta meg – a hangját erre a linkre kattintva tudja meghallgatni –, ami 600 lóerőt és 700 Nm-es nyomatékot szabadít az aszfaltra. Mindez annyit jelent, hogy az Aston Martin történetében ez a modell a DB-széria eddigi legerősebb autója. 0-ról 100 km/h-ra 3,9 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 320 km/h körül mozog.
A motort egy nyolcsebességes automataváltóval párosították össze, a sofőr pedig különböző vezetési mód közül választhat, úgy mint GT, Sport és Sport Plus. Mindezek függvényében a DB11 képes megváltoztatni a motor, a sebességváltó, az elektromos szervokormány, a nyomaték és az adaptív lengéscsillapítók viselkedését, így az autó rendkívül dinamikussá válik. Persze mondanunk sem kell, mindez egy, az eddiginél erősebb és könnyebb alumíniumszerkezettel párosul.
Az új fejlesztés nemcsak a motort, a külsőt is érintette: az oldalsú kopoltyúk és a hátsó, virtuális spoiler nemcsak jól néz ki, de aerodinamikai szempontból is jelentős szerephez jut.
Hála a Daimlerrel kötött partnerségnek, az Aston Martin végre csúcstechnológiát kínálhat a DB11-ben. Ilyen a 12 colos TFT kijelző, amin az autó összes elsődleges eszközére vonatkozó információt meg tudja jeleníteni. Emellett kapott még egy második, 8 colos kijelzőt is, amin pedig az infotainment-rendszer kapott helyet. Ez utóbbi többféle módon is vezérelhető: érintéssel, de akár gesztusokal is.
Az Aston Martinnál meg is kérik a minőség árát, a DB11 nagyjából 61,5 millió forintba fog kerülni Amerikában, Németországban és az Egyesült Államokban is. Az első autókat várhatóan 2016 végén adják majd át.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.