A márciusi Genfi Autószalonon két látványosságot is visznek. Az egyik az i8 Protonic Red Edition, mellette pedig érkezik a márka vadonatúj zászlóshajója, a tizenkét hengeres M760Li xDrive.
Ahogy közeledik a márciusi Genfi Autószalon egyre több újdonságról rántják le a leplet a gyártók. Így van ez a BMW-vel is, akik egyszerre több újdonságot is bemutatnak a kiállításon, köztük az i8 Protonic Red Edition-t és az új zászlóshajónak szánt M760Li xDrive-ot. A piros színben pompázó hibrid sportkocsi műszakilag változatlan tartalmat kínál, a megjelenésében viszont jelentősen eltér az eddigiektől, hiszen piros színben díszeleg, amely a fekete karosszéria-betétekkel és a matt ezüstfényű küszöbbel csodálatosan kiadja a futurisztikus formavilágot.
Az eddigi legdögösebb i8 utasterében is visszaköszön a külső árnyalat, hiszen vörös cérnával varrták az üléseket és a hangulatfény is beállítható erre a színre, ezeken kívül pedig a különleges kiadást hirdető plakettek sem hiányozhatnak. Aki szeretne rá lecsapni, annak érdemes előrendelésben bejelenteni az igényét, hiszen majd csak júliusban kerül gyártásba és csak korlátozott ideig lesz elérhető, így várható, hogy sokan szeretnék majd megkaparintani, függetlenül az árcédulától, amely várhatóan alig lesz magasabb az alapárnál.
BMW M760Li xDrive
A hibrid sportkocsi mellett a másik fontos újdonságra is érdemes egy pillantást vetni, hiszen a bajorok vadonatúj zázslóshajójáról van szó, vagyis a M760Li xDrive-ról, amiben világpremierjét ünnepli az M Performance TwinPower Turbo technológiával dolgozó V12-es benzinmotor. Az „M Performance” feliratot viselő motorborítás alatt megbúvó 6.6 liter hengerűrtartalmú, tizenkét hengeres erőforrás percenkénti 5.500 főtengely-fordulatnál 600 lóerő maximális teljesítményt, percenkénti 1.500 főtengely-fordulattól pedig nem kevesebb, mint 800 Nm csúcsnyomatékot ad le (100 kilométerenkénti 12,6 literes átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett).
A 600 tagú ménes 3,9 másodperc alatt gyorsítja fel az új csúcsmodellt álló helyzetből 100 km/órás tempóra, miközben a modell végsebességét az elektronika 250 km/óránál maximálja. Az extrafelszereltségként elérhető M Driver's Package ez utóbbit egészen 305 km/óráig kitolja, amelyet ugyancsak a jármű vezérlőelektronikája korlátoz. A V12-es erőforrás teljesítményét a modellhez alapfelszereltségként kínált nyolcsebességes Steptronic Sport automataváltó továbbítja a négy kerék felé.
A sportos váltási karakterisztika szerint beállított automataváltót kifejezetten a tizenkét hengeres benzinmotor teljesítmény- és nyomatékgörbéjéhez hangolták a mérnökök, amely így a teljes fordulatszám-tartományban sportosabb sebességváltást és közvetlenebb visszaváltásokat garantál. Optimalizált belső hatékonyságával és a navigációs rendszer adatait felhasználó sebességváltási számításaival Steptronic Sport szerkezet életre kelti a megtorpanás-mentes, folyamatosan előrelátó vezetési élményt.
A bajor gyártó azon ügyfelei számára, akik a BMW M760Li xDrive modell visszafogottabb kisugárzását helyezik előtérbe, opcionális alternatívaként a BMW M760Li xDrive V12 Excellence névre keresztelt, diszkrétebb kivitel is elérhetővé válik, mindennemű többletköltség nélkül. A csúcsmodell ezen alternatívája jelentős mértékben változtat a csúcsmodell egyéniségén: lekerülnek a karosszériáról az M aerodinamikai csomag sportos elemei, a 760M duplaküllő-kialakítású M könnyűfém-keréktárcsák helyét pedig felcsiszolt, 20 collos könnyűfém-kerékgarnitúra veszi át, a kékre fényezett féknyergeket pedig magasfényű fekete elemek váltják fel.
A V12 Excellence modell kiváltsága a jármű frontrészén keresztbe húzódó, exkluzív króm csík is, amelyet az ezüstszínű hűtőrács-lamellák krómozott éle, a szintén krómozott hűtőrács-keret és a fényes króm kilincsek, valamint a karosszérián található krómozott díszlécek egészítenek ki. A csomagtérajtaján a modelljelölést krómozott V12 embléma váltja fel, a kipufogórendszer ikervégződéseit pedig elegáns négyszög alakú, króm keretekbe foglalt végek helyettesítik.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.