A Kia is megcsinálta a maga fényűző luxusterepjáróját Telluride néven, egyelőre csak egy tanulmányautó formájában, de az alapot a Sorento adta, így szinte bármikor sorozatgyártásba küldhetnék.
Hosszú évek kitartó munkájával a Kia eljutott odáig, hogy a modellpalettája bármelyik európai volumenmárkával felveszi a versenyt, mind minőségben, mind pedig a műszaki tartalmat illetően. Ennek ellenére a koreaiak nem ülnek a babérjaikon, hanem folyamatosan azon dolgoznak, hogy még tovább fejlődjenek, és idővel akár a prémium szegmensben is megvessék a lábukat. Erre most egy kísérleti próbálkozás a Detroiti Autószalonra készített Telluride tanulmányautó, amely egy felsőkategóriás SUV, hibrid hajtáslánccal és összkerék-hajtással.
A fényűző luxusterepjáró műszaki alapjait a Sorento szolgáltatta, de minden irányban testesebb karosszériát terveztek hozzá, a tengelytávját pedig megnyújtották 12 centiméterrel, amely így 3,08 méterre nőtt. A szögletes, egyben lekerített formavilág mellé bőségesen bántak a króm kiegészítőkkel is, továbbá elöl-hátul LED-es lámpákat terveztek hozzá, valamint ötküllős felnikre szerelt 22-colos Hankook gumiabroncsokkal töltötték ki a hatalmas kerékjárati íveket.
Tanulmányautó révén az utastér kialakításánál is elengedhették a fantáziájukat a tervezők, melynek köszönhetően egy igazi business class belteret alkottak, látványos bőrfotelekkel, amikhez hátul lábtámasz is jár. További extra az első és a hátsó sorban, hogy az ülésekben helyet foglaló utasok testét szenzorok figyelik, amelyek egészségügyi információkat szolgáltatnak, és az ajtópanelen elhelyezett kijelzőn jelennek meg, például EKG-jelek és pulzusszám formájában.
A high-tech belső mellé fejlett hajtáslánc is dukál, ezért a Telluride mozgatásáról a 270 lóerős, 3.5 literes, szívó V6-os benzinmotor és a 130 lóerős elektromotor párosa gondoskodik. A hibrid rendszer 400 lóerős összteljesítménye összkerékhajtáson keresztül jut el az aszfaltra, amely kellő menetdinamikát biztosít, igaz konkrét számadatokat nem árultak el. Annyit viszont igen, hogy országúton 8 liter alatti átlagfogyasztással is beéri a luxustank.
A Telluride gyártását egyelőre nem tervezi a Kia, de a korábbi tanulmányautókból kiindulva nem kizárt, hogy mégis lesz folytatása, főleg akkor, ha pozitív visszajelzésekkel távoznak a Detroiti Autószalonról.
Ha kíváncsi, mi mindent mutatnak még be a Detroiti Autószalonon, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.