Autó hvg.hu 2016. január. 08. 18:34

Újra nekifutna az A2-nek az Audi

Az Audi A1-gyel rokon, kisméretű városi egyterű 2019-ben kerülhet forgalomba, három- és ötajtós változatban. A jelenlegi helyzetnek megfelelően dízelről még csak szó sincs.

Emlékezetes darabja volt a 2000-es évek elejének az ingolstadti márka kínálatában az A2-es. Kifejezetten érdekes autó volt, talán túl korán érkezett a piacra és könnyűszerkezetes építésre és formáira nem volt felkészülve közönség és különösen a javítóipar sem. Így aztán 2005-ben, alig öt év után le is álltak a gyártásával.

Egy kompakt négyüléses presztízsautó igénye viszont úgy tűnik, megmaradt a gyártó részéről, főleg a BMW i3 sikere kapcsán, ezen nagyon nem is lehet csodálkozni. Felmerült, hogy vissza kéne hozni az A2-est.

Amennyiben ez megtörténne egy 4 méter alatti kocsival bővülhetne az Audi palettája, amely a Fiat 500X, a Smart ForFour vagy az Opel Adammal is versenyben lenne, az egyre erősebb elektromos kínálat a BMW i3, Renault Zoe, Nissan Leaf mellett.

Audi A2 Concept 2011-ből.
Audi

A kocsi jelenleg korai fejlesztési szakaszban van, ám az Autocar brit magazin szerint, a Volkswagen módosított elsőkerék-hajtási platformjára, amelyet kis autókhoz terveztek, kerülne az A2, a Volkswagen Up! mellett.

Fontos megemlíteni, amennyiben lesz új A2-es, azt most nem a drága kisautók kategóriájában, hanem versenyképesebb árral indítaná az Audi. A hírek szerint 15 ezer fontra lenne árazva az újdonság (6 millió forint), amelyet elvileg már az idei Párizsi Autószalonon megláthatunk.

Az erőforrásait illetően az új 1.0 literes háromhengeres VW-motor éppen megfelelő lehet ebbe a modellbe is, amellett hogy az e-UP!-ban megismert elektromos hajtást is átültethetik.

Audi A2 Concept 2011
Audi

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Címkék
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.