Az autó mögött akkora a pénzügyi háttér, hogy komoly sikert futhat be a projekt.
Nem túl meglepő módon ma az autóiparban minden cég Tesla akar lenni. Az elektromos autók piaca már így is elég komolynak tekinthető, és elég valószínű, hogy még ebben az évtizedben komoly fejlődésen megy keresztül. Éppen ezért egyre-másra bukkannak el a Tesla riválisai, most éppen Kínából.
Mivel a távol-keleti ország fővárosa egyre gyakrabban fuldoklik a szmogban, talán nem is kérdés, hogy számukra létkérdés, hogy minél többen elektromos autóra váltsanak. Az viszont, hogy időnként igen pofátlan koppintásokat csinálnak, a sikerhez kevés, így kell egy olyan cég, ami valóban ütős sikereket érhet el.
Éppen ezért akarnak most igen sok pénzt betolni a Kaliforniában alapított Atieva nevű cégbe, melynek nem titkolt szándéka, hogy megszorongassa a Teslát. A cég meglehetősen jól áll, a 2016 Pekingi Autószalonon, vagyis jövő tavasszal már az első koncepcióautójukat is bemutatnák - írja a Carscoops.
A hasonló startup cégekhez képest az Atieva hatalmas előnye, hogy Kína legnagyobb autógyártója, a Beijing Electric Vehicle Company (BEVC) áll mögötte. Ha mindez nem lenne elég, akkor érdemes egy szinttel feljebb tekinteni: a BEVC a Pekingi Autóipari Szövetség része, és hamarosan az Atieva legnagyobb részvényesévé válik. Vagyis pénz valószínűleg annyi van, mint a tenger, és hát az ilyen fejlesztéseknél ez nem egy utolsó szempont.
Az autó képességeiről egyelőre senki sem beszél, de a napokban már közzétettek egy nagyon sejtelmes grafikát, amiből azért arra lehet következtetni, hogy már dizájnban is odacsapnának a jelenlegi Tesláknak. Az Atieva emellett olyan cégekkel dolgozik együtt, mint a Siemens, vagy az olasz azutótervező és -gyártó cég, a CECOMP, valamint az akkumulátorok gyártására specializálódott koreai SK-Group. A névsor elég meggyőző, amit olvasva nem kevés izgalommal várja az ember a pekingi eseményt.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.