Furcsa látvány a hatalmas kerekeken guruló kisautó, viszont kifejezetten jó móka lehet vezetni, pláne annak fényében, hogy a gyári motor helyett egy V8-as erőforrás dübörög benne.
Amikor a BMW átvette a Mini gyártását még egyáltalán nem tombolt a manapság tapasztalható crossover-láz, néhány évvel később viszont ugrásszerűen megnőtt az igény a szabadidő-autók iránt, ezért a Mini második generációjával az emelt hasmagasságú Countrymant is piacra dobták a bajorok.
Az újdonság természetesen nem sárdagasztásra termett, hanem ugyanúgy városi flangálásra, ahogy az alapmodell, de legalább összkerékhajtással is rendelhető, ami tényleg hasznos tud lenni. Persze komoly terepjárásra alkalmatlan a konstrukció, ezért, aki off-road Minire vágyik annak továbbra is magának kell építenie egyet.
Egy brit úriember meg is tette ezt, méghozzá a lehető legstílusosabb módon, ugyanis egy Mini–Range Rover-öszvért alkotott. A sárga karosszéria egy Mini Mayfairé volt (amit 1982-től 1996-ig gyártottak), míg az alváz egy Range Roveré.
A pontos műszaki adatokat nem tette közzé az építő, annyit viszont elárult, hogy a motor a régi, jól bevált 3,5 literes Rover V8-as blokk, amihez automataváltó csatlakozik. A képek alapján bukócső is van az autóban, így akár hobbiversenyzésre is alkalmas lehet, amellett, hogy a tulajdonos szerint közúti használatra is tökéletesen alkalmas, rendszámos autóról van szó.
Aki esetleg a képek alapján kedvet kapott az igazi terepezős Minihez, annak van egy jó hírünk: az autót az Ebay-en árulja az építője 7900 angol fontért, vagyis átszámítva mintegy 3,4 millió forintért. Ez még akár barátinak is mondható, hiszen érződik az autón, hogy nem kis munka van benne, azzal viszont számolni kell, hogy itthon nem biztos, hogy rendszámot kaphatna egy ilyen gép.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |