Az újonc magyar csapat kiváló eredményt futott Ausztráliában.
A napokban ért véget Ausztráliában a World Solar Challenge, a verseny, amin egyetemista és főiskolás csapatok által fejlesztett napelemes autók igyekeznek mielőbb célba érni. A versenyzők az Ausztrália északi partjánál fekvő Darwin városából indultak útnak október 18-án, a cél pedig a 3000 kilométerrel délebben fekvő Adelaide volt. A versenyt a hollandok nyerték, a kecskeméti főiskolások az igen előkelőnek számító hetedik helyen végeztek.
A Mashable beszámolója szerint a 2015-ös megmérettetésre több mint két tucat országból érkeztek az indulók, összesen 42 jármű állt fel a rajtvonalnál. A győztes Nuon Solar nevű csapat autója, a Nuna8 alig 150 kilogrammot nyom, a légellenállása pedig nagyjából akkora, mint egy normál autó két oldalsó tükrének.
A járművön 6 négyzetméternyi napelemet helyeztek el, ennek köszönhetően 95-100 km/h-s átlagsebességet tudott tartani, de volt, amikor 130 km/h-val szelte a kilométereket. Hogy ez mennyire embert próbáló feladat, azt jól mutatja, hogy a pilótafülkében volt, hogy 44 fokot mutatott a hőmérő.
A magyarok MegaLux nevű járműve az igen előkelő hetedik helyen ért célba, a kecskemétiek előtt csak olyan csapatok végeztek, amelyek az elmúlt években is az élmezőnyhöz tartoztak.Az első három helyen két holland és egy japán csapat végzett, a magyarokat rajtuk kívül csak olyan neves egyetemek csapatai tudták megelőzni, mint a michigani és a stanfordi. A járművet 2000 W teljesítményű elektromotorral látták el, a tesztek alapján az alig 180 kilogrammos MegaLux 130 km/h-s végsebességre volt képes.
A World Solar Challenge-et 1987-ben rendezték meg először, 1999-ig háromévente, majd 1999-től kétévente tartják.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.