Egyterű, hétüléses és elsőkerék-hajtású autókkal bővítette mostanában a palettáját a propelleres márka. Szerencsére nem vesztették el teljesen a fonalat, és előálltak a kínálatuk egyik legizgalmasabbnak tűnő darabjával. A bajorok legkisebb M-es modelljére kicsit sokat kellett várni, de úgy tűnik megérte.
A BMW nagyteljesítményű kompakt sportautói az elmúlt 40 évben kivétel nélkül elcsavarták a fejeket. A 2002 Turbo a modellsorozat első képviselőjeként a hetvenes években alapozta meg a sorozat sikerét. A négykerekű klasszikus újraértelmezésével, valamint a nagysikerű 1M Coupé közvetlen utódjaként az M GmbH megint a kompakt szegmens sportos autóinak tetejét célozta meg: megérkezett a vadonatúj BMW M2.
A vadonatúj családtag karosszériaelemeit egy-egy BMW versenyautóról mintázták a tervezők, nem rejtve véka alá a kompakt sportmodell teljesítményét. A méretes légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót és kerékjárati íveket karakteres hűtőrács, 19 collos, duplaküllős, kovácsolt alufelnik, valamint a sport kipufogórendszer ikervégződései egészítik ki.
Az M-es modellek jellemzői az utastérben is visszaköszönnek: az ajtókárpitok és a középkonzol Alcantara borítását M logóval és kék dizájncsíkkal díszített szénszálas sportbetétek fokozzák tovább.
Az újdonság motorházteteje alatt az új fejlesztésű soros hathengeres, 3.0 literes, TwinPower Turbo technológiával szerelt benzinmotor dolgozik, amely 6500-as főtengely-fordulatnál 370 lóerő maximális teljesítményt küld a hátsó tengelyre.
Az 1400 és 5560 közötti főtengelyfordulat-tartományban rendelkezésre álló 465 Nm csúcsnyomaték pillanatnyi túltöltéssel akár 500 Nm-re is növelhető, amely az extrafelszereltségként elérhető hétsebességes duplakuplungos automataváltóval és a Launch Control rajtprogrammal 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből százas tempóra az M2 Coupé-t. A sportmodell végsebességét 250 km/óránál elektronikusan maximálták.
A futóműbe az M3/M4 sportmodell első és hátsó tengelyének könnyűszerkezetes alumínium alkatrészei, valamint elöl 245/35 ZR19, hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsok kerültek. Szintén szériafelszereltség a két beállítási lehetőséget tartogató M Servotronic kormányzás, valamint az elektronikusan vezérelt aktív M differenciálmű.
További friss autós hírekért, érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |