A német cég az egyik legviccesebb módon érzékelteti, mire képes az új automatikus fékrendszerük.
Míg gyerekkorban az ember szívesen játszik balesetest a játékautóival, addig felnőttként érthető módon igyekszik az ilyen helyzeteket elkerülni. De mi történne akkor, ha a gyerekek sem tudnának összeütközőset játszani? A kérdést a Mercedesnél is feltették, így született meg az alábbi nagyon vicces reklám.
A gyerekek kezébe két Mercedest adtak, a titkot viszont nem árulták el nekik: a játékautók első lökhárítójához egy-egy erős mágnest szereltek, amik az azonos pólusok miatt taszítják egymást. Így aztán hiába próbálkoznak, nem sikerül a karambolozás, az ebből született reakciók pedig megmosolyogtatják az embert.
A Mercedes ezzel a cég új fékasszisztensét igyekszik népszerűsíteni, amit többek között az új C-osztály modelljeibe építettek be. A technológia egy kettős radarrendszeren épül: az egyiket a gyár emblémája mögé, a másikat pedig az első lökhárítóba építették be, így felismeri a többi autót az úton, és ha kell, lefékezi az autót.
A rendszer a cég állítása szerint a gyalogosok felismerésére és testi épségének megóvására is alkalmas. Persze ez utóbbit nem árt fenntartásokkal kezelni, egy nyár közepén elkészített teszt szerint ugyanis a gyalogosfelismerés és az ezzel összekötött automatikus fékezés nem egészen úgy működik, ahogy azt a gyártók mondják.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |