A BMW X3 xDrive 20d típusú autók valóságos körülmények között 11-szer több rákkeltő nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a korábbi tesztkörülmények között, ám egyelőre arról nincs szó, hogy ők is szándékosan manipuláltak volna szoftveresen.
Az ICCT vizsgálata szerint a BMW X3 xDrive 20d típusú autóknál is fennál ugyanaz a gond, mint a Volkswagennél: sokkal több káros anyagot bocsát ki, valóságos körülmények között, 11-szer több rákkeltő nitrogén-oxidot, mint a korábbi tesztkörülmények között. Ez még a VW Passaténál is rosszabb eredmény – írja a német presseportal.de. A lap az Auto Bild nevű újságra hivatkozik.
Az ICCT szerint egyre biztosabb, hogy a problémában nem a Volkswagen az egyedüli érintett.
Az azonban még nem bizonyított, hogy a BMW is – úgy mint a Volkswagen – szándékosan trükközött volna az adatokkal.
Mint arról beszámoltunk, abból lett a német autógyártásra és a tőzsdére is kiható világméretű botrány, hogy a Volkswagen manipulálta dízelmotorja kibocsátási értékeit, amivel az USA-ban bukott le.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) múlt pénteken közölte, hogy a Volkswagen olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.
A bejelentés után meredeken zuhanni kezdett a Volkswagen-részvények ára. A német vállalat gyakorlatilag elismerte, hogy az amerikai vád igaz, Martin Winterkorn pedig már vasárnap "mély sajnálatát" fejezte ki amiatt, hogy becsapták a fogyasztókat, szerdán pedig le is mondott. A botránnyal kapcsolatos további részleteket ide kattintva olvashat.
Ha nem szeretne lemaradni a Volkswagen-botránnyal kapcsolatos legfrissebb hírekről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |