A japánok lerántották a leplet a negyedik generációs hibrid családi autójukról, amely az elődhöz képest megújult formavilággal, az eddigi legfejlettebb akkumulátorral, tágasabb utastérrel, valamint jobb menetkomforttal csábítja a leendő vásárlókat.
A jövő héten kezdődő Frankfurti Autószalonra időzíti a Toyota a negyedik generációs Prius hivatalos premierjét, de ahogyan az lenni szokott, a virtuális leleplezés már most megtörtént.
Az újdonság formavilágának megtervezésénél a Toyota Mirai jelentette a legnagyobb inspirációt a tervezőknek, ami érződik is a végeredményen. A frontrész, a lámpák és a sziluett az üzemanyagcellás modellről lehetnek ismerősek, ezeken kívül viszont rengeteg az egyedi és érdekes részlet, melyek közül talán a leglátványosabb a hátsó ablakot és ajtót kettészelő légterelő.
A látványos külső alatt a japánok vadonatúj padlólemeze lapul, amely számos fejlesztést hozott magával. A karosszéria merevsége például hatvan százalékkal javult, emellett pedig alacsonyabbra került az autó tömegközéppontja, amely jó hatással van a menetstabilitásra és komfortra.
Ugyan a műszaki adatokat Frankfurtra tartogatják, de annyit elárultak, hogy az újdonság tíz százalékkal takarékosabb az elődjénél, a motor termikus hatásfoka pedig szintén sokat javult. A hajtáslánc elemeinek többsége kisebb és kompaktabb lett, néhány alkatrészt pedig teljesen új fejlesztésű darabokra cseréltek. Utóbbiak közé tartozik a nikkel-metál-hidrid akkumulátor, amely kisebb, mint valaha, emellett viszont tartósabb és gyorsabb a töltési ideje is.
Mivel a negyedik generációs Prius hat centiméterrel hosszabb, másféllel szélesebb, illetve két centivel alacsonyabb az elődjénél, személyautósabb lett a megjelenése, valamint tágasabb az utastere és a csomagtartója. Hogy pontosan mennyivel, az csak jövő héten derül ki, de a japánok nagyon bizakodóak, ahogyan a menetkomfort és a vezetési élmény kapcsán is jelentős fejlődésről beszélnek, amely az alacsonyabb tömegközéppont mellett az átdolgozott első és hátsó (kettős keresztlengőkaros) felfüggesztésnek köszönhető.
A trendekhez igazodva a vezetéstámogató-rendszerek sem hiányoznak a negyedik generációból, melyek közül említést érdemel a sávelhagyásra figyelmeztető elektronika, az ütközésre figyelmeztető- és vészfékező rendszer, a táblafelismerő, valamint a radaros tempomat.
Az új Toyota Prius értékesítése már év végén elkezdődik elsőként Japánban, utána pedig a kiemelt piacokon. Remélhetőleg a részletes műszaki adatok mellett az árát is nyilvánosságra hozzák majd a jövő heti bemutatón.
Ha nem szeretne lemaradni az újdonságokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |