A Daimler városi törpekabriója 12 másodperc alatt hajtogatja össze a vászontetejét, emellett pedig 15 százalékkal javult a karosszériájának torziós szilárdsága.
Egy évvel harmadik generációs Smart bemutatkozása után a Daimler a Frankfurti Autószalonon tárja nagyközönség elé a kabrió kivitelt. A népszerű városi törpeautó nyitható tetős kivitele továbbra is vászontetővel készül, amely fekete, kék vagy piros színben rendelhető, a hátsó szélvédője fűthető üvegből készül, a mozgatása pedig csak 12 másodpercet vesz igénybe, ami akár menet közben is kivitelezhető. Az elektromosan mozgatható tető egyébként belülről gombnyomásra, vagy akár kívülről az autó kulcsának távirányítójával is mozgatható.
A vászontetőn kívül fontos különbség a kupéhoz képest, hogy a B-oszlop keskenyebb lett, ez viszont nem jelenti azt, hogy csökkent volna a karosszéria merevsége. Éppen ellenkezőleg, az elődhöz képest 15 százalékkal javult a torziós szilárdsága, ami a plusz merevítő elemek és az ultra nagy szilárdságú acél használatának köszönhető. Ennek eredményeként az ütközésvédelme is kimagasló, igaz ugyan, hogy a hivatalos NCAP minősítés még várat magára, de a Mercedes-Benz saját töréstesztjeivel biztosra mentek a Smart mérnökei. Ennek keretében például olyan borulási tesztnek is alávetették a prototípusokat, melynek során 50 centiméter magasból ejtették le fejjel lefelé az autót, úgy, hogy az egyik A-oszlopon landoljon.
A szeptemberben bemutatkozó, és novembertől rendelhető újdonság a kupéból ismert turbós háromhengeres benzinmotor kétféle változatával lesz kapható. A gyengébbik verzió 71 lóerőt és 91 Nm csúcsnyomatékot produkál, míg az erősebbik 90 paripát és 135 Nm maximális nyomatékot állít csatasorba. Alapáron mindkét változathoz ötfokozatú manuális váltót szerelnek, opcionálisan pedig duplakuplungos automatával is kérhető.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |