Újabb változattal rukkolt ki a nagy visszatérésre készülő orosz márka. Első ránézésre nem is rossz ez a divatos kombiterepes.
Minden bizonnyal az év egyik legnagyobb híre volt, hogy visszatér a hazai autópiaci körfogásba is az orosz márka, novembertől újra forgalmaznak Ladákat. Első körben a Kalina, a Granta és a Niva lesz a kínálatban, de pár hónap múlva a Vesta limuzinváltozata is megérkezik, 2,5 millió forintos ár környékéről indulva.
A togliatti gyártó nem lassít a tempón, és a legformásabb modelljéből, a Vestából máris bemutatták a Cross Concept változatot.
Mivel ez koncepció, még van néhány túlzó részlet a kocsin, a méretes kerekek például az orosz rögvalóság útjain biztosan nem lennének túl praktikusak, és a várhatóan 1.6 literes benzinmotor 87 lóereje nem is tudná igazán megforgatni őket. De a filigrán terepkombi nem fest rosszul, az orr-rész ugyanaz, mint a szedáné, a hátsó rész pedig hozza azokat a kötelező divatterepes jegyeket, amiket a piac elvár: az ezüstszínű koptatót a hátsórész alján, a műanyag kerékjárat-szegélyeket és természetesen az emelt hasmagasságot.
Mindenesetre a törekvés látszik, a Volvo és a Mercedes korábbi tervezőjének leigazolása Steve Mattin személyében nem jött rosszul. Hogy milyen új karriert fog befutni a Lada mifelénk, azért nagy kérdés továbbra is. A Dacia meg tudta csinálni, hogy ügyesen elhelyezett piaci részvétellel a Renault sikermárkája lett, de hogy a szintén a franciák tulajdonában lévő másik szoci márkával képesek-e ugyanazt a receptet sikerre vinni, kiderül. A jövő évi Lada Vesta fogadtatásán sok múlik majd.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |