A kaliforniai Fremontban működő gyáregység a világ második legnagyobb alapterületű épülete, a mérete 510 ezer négyzetméter, ami 95 amerikaifutball-pálya méretével egyenlő. Közzétettek egy quadrokopterrel készített videót a gyáregységről, amely akár 4K-s felbontásban is nézhető.
Elon Musk, a Tesla tulajdonosa – akit kis túlzással az évszázad Henry Fordjának is titulálhatunk – kijelenthető, hogy forradalmasította az autóipart. Mindenesetre mára kétségbevonhatatlan, hogy az elektromos luxuslimuzinja, a Model S hatalmas siker és szinte képtelen utolérni gyártásban is a vele szemben jelentkező vásárlói igényt.
Persze az új nemzedék autógyárosa nem akar egy-két modellnél leragadni, ami feltétele is a növekedésnek, hamarosan érkezik két új típusa a Teslának, a Model X (egy divatos szabadidőautó), valamint egy kompakt méretű tömegmodell a Model 3 (vagy Model III.). Érdekesség, hogy ez utóbbi típus neve eredetileg Model E lett volna, de a Ford beperelte a Teslát névbitorlásért. (Ennyit a Henry Ford-os hasonlatról.)
Jól ismert az is, hogy a Tesla hatalmas beruházásban van éppen, Nevadában építi új létesítményét Gigafactory néven, amelyben lítium-ion akkumulátorokat fognak gyártani, ráadásul állítólag úgy, hogy alapvetően 100 százalékban megújuló energiaforrást használ majd a gyár. A beruházás összértéke ötmilliárd dollár.
A számokat tekintve ugyan még messze vagyunk attól, hogy tíz év múlva minden negyedik legyártott autó elektromos legyen, de kétségtelen, a trend nagyon erős, és a hagyományos belsőégésű motorokra építkező klasszikus autógyártók is sorra állnak elő hibrid vagy teljesen elektromos autóikkal.
Egyébként a számadatok még mindig elég visszafogottak, hiszen az idei év első negyedévében, a nyolc legerősebb elektromos autós piacon 65 ezer tisztán elektromos vagy plug-in hibrid (konnektorról tölthető, de belsőégésű egységgel is rendelkező) autót értékesítettek. Megjegyzendő azért, hogy ugyanezen idő alatt több mint 15 millió új autót helyeznek forgalomba világszinten.