Javában teszteli a Bentley a márka történelmének első szabadidőautóját, a Bentaygát: a kocsi álcázott változatát nemrégiben Dubajban kapták lencsevégre, ott, ahol várhatóan a legtöbb példány talál majd gazdára a bemutatkozás után.
Arról, hogy a patinás brit márka SUV fejlesztésébe vágja a fejszéjét, sokáig azt lehetett hinni, hogy puszta kamu, de végül hivatalossá vált, hogy érkezik a Bentayga, amelyről szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon hull majd le a lepel, a sorozatgyártás pedig novemberben veszi kezdetét. A crewe-i gyártó nem is tétlenkedik, gőzerővel dolgoznak a kocsi fejlesztésén.
Erről árulkodik, hogy néhány napja az arab világból érkezett videófelvétel a Bentayga prototípusáról: a járgányt Dubajban kapták lencsevégre, ott, ahol minden bizonnyal a legtöbb rója majd az utakat. A karosszéria még mindig álcázott, de ebből már lehet következtetni arra, hogy milyen lesz a SUV végleges formája.
A Volkswagen konszern által a Q7-es Audi, a Porsche Cayenne, valamint a VW Touareg esetében is használt PL71-es platformra épülő modellt a Bentley új fejlesztésű hatliteres, duplaturbós, W12-es, 542 lóerős motorja repíti majd. Noha a pontos hajtáslánc-variációk még nem ismertek, a kiszivárgott hírek szerint lesz dízel és hibrid is kínálatban, így a Bentayga lesz a Bentley történelmének első hibrid modellje.
Bár a VW eredetileg azt tervezte, hogy a Bentayga gyártásának helyszíne a szlovákiai üzem lesz, később módosítottak a terveken. A konszern 800 millió fontot invesztált a crewe-i létesítmény tuningolására és ezer fővel növelték a munkavállalói létszámot is, készülve az évi 3-4000 szabadidőautó gyártására.
Erről árulkodik, hogy néhány napja az arab világból érkezett videófelvétel a Bentayga prototípusáról: a járgányt Dubajban kapták lencsevégre, ott, ahol minden bizonnyal a legtöbb rója majd az utakat. A karosszéria még mindig álcázott, de ebből már lehet következtetni arra, hogy milyen lesz a SUV végleges formája.
A Volkswagen konszern által a Q7-es Audi, a Porsche Cayenne, valamint a VW Touareg esetében is használt PL71-es platformra épülő modellt a Bentley új fejlesztésű hatliteres, duplaturbós, W12-es, 542 lóerős motorja repíti majd. Noha a pontos hajtáslánc-variációk még nem ismertek, a kiszivárgott hírek szerint lesz dízel és hibrid is kínálatban, így a Bentayga lesz a Bentley történelmének első hibrid modellje.
Bár a VW eredetileg azt tervezte, hogy a Bentayga gyártásának helyszíne a szlovákiai üzem lesz, később módosítottak a terveken. A konszern 800 millió fontot invesztált a crewe-i létesítmény tuningolására és ezer fővel növelték a munkavállalói létszámot is, készülve az évi 3-4000 szabadidőautó gyártására.