A bajorok bemutatták a luxushajó méretű nagyautójuk legújabb generációját. Bár kívülről talán kevésbé látványos átalakuláson ment keresztül, a tartalmat rendesen megtöltötték a legfrissebb technikával.
Az egyik legkomolyabb fejlesztés, hogy a normál és hosszított tengelytávval készülő luxuslimuzinok esetében is egy úgynevezett Carbon Core nevű teherviselő karosszériaszerkezetet alkalmaznak, amellyel akár 130 kilogrammal mérséklődött a kocsi saját tömege az előző szériához képest. BMW i modellektől átvett technológia révén, a 7-es a kategóriája első olyan modellje, amelyben ipari előállítású szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) alkot kombinációt az acéllal és az alumíniummal.
A G11-es kódjelű új hetes pontos méretei: 5098 mm hosszú, 1902 mm széles és 1478 mm magas, amellyel 19 mm-rel hosszabb és 7 mm-rel nagyobb, mint elődje normál tengelytávú változat esetében. A hosszú tengelytávú változat a G12, 139 milliméterrel hosszabb a normálnál, a teljes hossza 5238 mm. A hosszított változatban az utasoldali hátsó ülés előtt lévő ülést előrefelé 90 milliméterrel előre lehet tolni, illetve a támlájából elektromosan kihajtható lábtámaszt is kínál.
Európába az új 7-es sorozat októberi indulásakor kétféle benzinmotorral jön, a 326 lóerős 3.0 literes turbós hathengeressel a 740i és 740Li modellekben, és a 450 lovas 4.4 literes turbó V8-assal, amelyek a 750i xDrive a és 750Li xDrive-ba kerülnek. A dízelből összesen egy lesz induláskor, a 265 lóerős 3,0 literes hathengeres a 730d /Ld modellekben. A későbbiekben belsőégésű motorok választéka folyamatosan bővül majd.
A paletta nagy újdonsága a BMW 740e hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodell – amely a hosszított tengelytávú BMW 740Le, illetve összekerékhajtású kivitelben is megjelenik. Négyhengeres benzines erőforrás és egy elektromos motorból áll, amelyek együttesen 326 lóerős rendszerteljesítményt adnak le.
Érdekes újdonság, hogy az egyre kiforrottabb iDrive mellett mozdulatvezérlési rendszer is került a kocsiba. A kézmozdulatokat háromdimenziós szenzorok érzékelik, s lehetővé teszik az infotainment-rendszer kezelését. A mozdulatok többek között az audio-program hangerejének szabályzására, valamint a bejövő telefonhívások fogadására, illetve elutasítására szolgálnak.
Az új 7-es másik különlegessége, hogy képes vezető nélkül is egyenes állású parkolóhelyre és garázsba, illetve kifelé parkolni. A távirányítású parkolással így a különösen szűk helyek is jól kihasználhatók.
Egyéb újdonság, hogy a 7-es sorozat erősen átdolgozott futóművet kapott, elől-hátul légrugókkal és az összkerékhajtás mellé akár négykerék-kormányzás is kérhető. Szintén új a BMW i8 modellekből ismert lézervilágítás, amelyek különösen fényes és tiszta fehér fényt állítanak elő és 600 méteres hatótávjuk a LED-technikájú fényszórókénak mintegy kétszerese.
Ha máskor is szeretne hasonló dolgokról tudni, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.