Noha a Forma-1-es mezőny számára hagyományosan szünnap a péntek a Monacói Nagydíjon, a hercegség városi aszfaltcsíkján egy olyan járgány is körözött ezen a napon, amely bizonyos tekintetben a királykategória jövőjét vetíti előre. Ez egy speciális GP2-es autó volt, amely nem azt az üzenetet hivatott közvetíteni, hogy a betétszéria tempó tekintetében lassan utoléri a csúcsosztályt…
Az ominózus járgány a GP2-es versenyszéria tesztelésre, fejlesztésre használt gépe volt, amelyet a korábbi Forma-1-es versenyző, a jelenleg szakkommentátorként tevékenykedő Martin Brundle hajtott. A kocsi különlegessége az volt, hogy 18 collos abroncsokkal szerelte fel az F1 és a különféle betétsorozatok gumijairól gondoskodó Pirelli.
A sportág berkein belül tudvalevő, hogy az olasz gyártó a jelenlegi 13 collos helyett ilyen, jóval nagyobb átmérőjű gumikat szeretne viszontlátni a Forma-1-es autókon. A milánói vállalat korábban látványtervekkel kampányolt, tavaly egy Lotuson sutyiban tesztelték is a tervezetett abroncsokat, ilyen széleskörű felhajtást azonban még soha nem csaptak a kezdeményezésük körül.
Bár a csapatok szerint a változás túlságosan komoly költségekkel járna, elméletileg van esély a Pirelli tervének kivitelezésére, a kérdés már csak az, hogy ki lesz 2017-től a Forma-1 gumiszállítója. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a napokban írta ki a tendert a hároméves ciklusra vonatkozóan és ebből kiderült: noha Fernando Alonso és mások is kampányoltak a gumiháború újraindításáért, az irányító testület kizárólagos szállítót keres és a felhívásban egyértelmű utalást tettek arra, hogy nem kizárt a jelenlegi gumiméret növelése.
Természetesen a Pirelli maradni akar, de a Michelin is érdeklődik: akárcsak az olaszok, a franciák is támogatják az abroncsok átmérőjének növelését, nekik ráadásul már tapasztalataik is vannak ilyen téren, mivel az elektromos formaautós szériában, a Formula-E-ben ilyen abroncsokkal látják el a versenygépeket.