A legendás G-wagen megkapta az új fejlesztésű 422 lóerős nyolchengeres erőforrást, de megtartották a jól bevált V12-es erőművet is a csúcsmodellben. Érdekesség, hogy ennek az osztálynak, a G 65 AMG nevű tagja jelenleg is a legdrágább a márka hazai kínálatában, 86,8 milliós alapárral.
Míg a Land Rover Defender idén végleg leköszön a porondról, addig a Mercedes-Benz G-osztály több évtized után is köszöni szépen, jól van. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a csillagos márka ikonikus terepjárója egy kis ráncfelvarráson esett át, melynek részeként optikailag és műszakilag is csiszoltak rajta egy picit.
A legfontosabb változás, hogy a G500 kivitel megkapta a Mercedes sportmodelljeiből ismerős, új fejlesztésű 4.0 literes, biturbó V8-as motort, amely 422 lóerőt és 610 Nm csúcsnyomatékot küld a kerekekre a fejlett összkerékhajtáson keresztül, 5,9 másodperces nulla-százas gyorsulást eredményezve. Dízel fronton is komoly fejlődés történt, ugyanis a G350d V6-os turbómotorja 211 paripa helyett immáron 245 tagú ménessel gazdálkodhat, 600 Nm csúcsnyomaték kíséretében.
Az erődemonstráció nem merült ki ennyiben, hiszen az AMG csúcsváltozatokat is szteroidozták, így a G63 immáron 571, míg a hatliteres V12-vel szerelt G65 630 lóerőt szabadít a külvilágra, utóbbi ráadásul kereken 1000 Nm maximális nyomatékkal párosul.
Megemlítendő továbbá, hogy a facelift részeként kicsit átdolgozták a lökhárítókat, és módosítottak néhány apróságon az utastérben, illetve megjelent a kínálatban az AMG Edition 463 csomag, amely sportosabb külső kiegészítőket és belteret, valamint különleges színárnyalatokat takar, többek közt „naplemente sárgát, paradicsompirosat és alienzöldet”.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |