Őszre megjön az új VW Tranyó, amiből lesz retrós és full extrás Multivan is "politikusok kíméljenek" jeligére.
Hollandiában mutatták be a VW Transporter kishaszonjármű család legújabb verzióját, és azért éppen ott, mert annak idején, a múlt század közepe táján ott pattant ki egy VW kereskedő alkotó elméjéből a Tranyó ötlete. Hát bejött. Most ez itt már a hatodik, de hogy mennyire érdemli meg ezt a hatos számot azon lehetne vitatkozni. Pár év múlva lesz majd szuperúj, csak hát nem számítottak a Mercedes V-osztály ilyen erős sikerére, így tenni kellett valamit a piaci verseny hadszinterén. Hát tettek.
Gyorsan frissítettek egyet a Transporteren, és ahogy már lenni szokott, mióta a marketingesek és a menedzserek fogják a gyeplőt, mindegy mi történik, ennek a kocsinak generációs lépéstudatot kell hoznia a piacra. Ezért mondják rá hogy: T6. Mert, ha mi jobban megnézzük, látjuk ám, hogy kívülről egy új maszkot, lökhárítókat, lámpákat kapott T5 áll előttünk, amely már akár elöl-hátul ledes lámpákkal kacsingathat, ha megfizeti a vásárló. Belül is módosult a kocsi, új a műszerfaltömb, a felszereltségtől függően nyitott-csukott kesztyűtartóval és középkonzoli kiépítettséggel.
Persze ettől nem viszi olcsóbban a holmit. Attól viszont igen, hogy lecserélték a motorkészletet. Csak kétlitereseket kapni hozzá, dízelből négyfélét, benzinesből kétfélét. A motorok fogyasztáscsökkenése átlag 15 százalék a korábbi hasonló képességűekhez hasonlítva.
A dízelek sora 84 lóerőstől indul, követi a 102, majd a 150 lovas, a csúcs pedig a 204 lóerős darab, amit két turbó is lélegeztet és 450 Nm a nyomatéka. A benzinesek listáján egy 150 és egy 204 lóerős szerepel, ez utóbbi nyomatéka 350 Nm. Váltóilag a két gyengébb dízel alapon ötgangost kap, a nagyobbak és a benzinesek hatfokozatút, és rendelhető duplakuplungos automatizált DSG váltó is. Meg összkerékhajtás, aminek a VW-nél 4motion a neve. Szóval fel lehet pöckölni a dobozost.
A bemutatón persze ott volt az egész család:
De persze az übermotorokat elsősorban a személyautó változatokhoz kérik a vásárlók, amelyek alapja a 9 személyes Caravelle (minimum 150 lóerős motorral rendelhető). A fullosabb Multivan 6 vagy 7 személyes lehet, jóval gazdagabb alapfelszereltséggel, mint például a vezetéstámogató rendszerek sora. És létezik még a lakóautó California.
De a legesleg transzpoterebb Transporter, amelyet a sajtóbemutatón Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke pushingolt, bizony az a Multivan alapú egyedi szériás "Generation Six", amelyet a régesrégi ultrafíling T1 Samba analógiájaként raktak össze. Azt mondták legyártottak egy limitált szériát, és ha gerjed rá a piac, és gyorsan elkapkodják, akkor beveszik állandóra a gyártósorra.
Na hát ez a jármű tényleg nagyon érzelemkeltő, retrós is meg modern is. Örökölte a felmenője kétszínű fényezését, és megkapott mindent, amit ma VW kaphat és modern. 18 colos polírozott középrészű felniken gördül, minden öreg hippi megkönnyezi ha látja. De egyébként tényleg nagyon szép munka, fullos utastérrel, le a kalappal az ötletért.
És térjünk egy kicsit vissza a realitásba, mert azért alapvetően a Transporter munkaautó. Ennek megfelelően kétféle tengelytávval kapható (3000 és 3400 mm), kétféle hosszal (4892 és 5292 mm), háromféle tetőmagassággal. Így a hasznos raktér 6,7 és 9,3 köbméter között változó. Kisebb is lehet, a duplafülkéseké 3,5 köbméteres. És a dobozosokon kívül gyártják platóval, platós alvázként, egyedi felépítményekkel. Ha a motor- és hajtásváltozatokkal is szorzunk akkor jó félezer változat jön ki végeredménynek. Tehát ennyiből lehet válogatni aki VW T6-ot szeretne, de még várnia kell, mert a piacra csak ősszel érkezik, még árat sem közöltek. A türelmetleneknek annyi, hogy az előértékesítés korábban, már a nyáron megindul.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |