Néhány éve még kifejezetten "semmi extra" kinézete volt a japán SUV-nek, az új generáció azonban meglepően agresszív arcot kapott, az aktuális márkaarculatra jellemző határozott élekkel.
A Lexus modelljei sosem a merész formavilágukról voltak híresek, néhány éve azonban nagyot fordult a világ, hiszen az új márkaarculattal a klasszikus vonalakat felváltották a merész élek és a jellegzetes hűtőmaszk. Így van ez a most bemutatkozó vadonatúj RX-szel is, amely a kisebbik testvér NX formavilágát örökölte, a rengeteg él és lemezhajlítás mellett pedig a C-oszlopon elhelyezett plusz oldalablakkal még egy karakteres formai elemmel gyarapították az újdonság külsejét, hiszen olybá tűnik, mintha lebegne a tető.
Az utastérben is hasonlóan jelentős változások történtek, de itt a merész formák helyett inkább az ergonómia javítására és a felhasznált anyagok minőségére helyezték a hangsúlyt. A középkonzol tetején egy 12,3 colos kijelző trónol, a váltókar pedig a korábbi helyéről lentebb került, így jobban átláthatóak a kapcsolók, illetve szellősebb az egésznek a kialakítása. Az extrák között megjelentek olyan tételek, mint a fűthető hátsó üléssor, a panoráma napfénytető és a hátsó infotainment rendszer, illetve a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek is jelentősen bővültek.
A motorizáltságot illetően a jól bevált technikánál maradtak a japánok, vagyis az RX 350-ben a 3,5 literes V6-os erőforrás dolgozik 300 lóerővel és nyolcfokozatú automataváltóval. Az RX 450h-ban ugyanez a V6-os Atkinson-ciklusú erőforrás kapott helyet, megtámogatva egy elektromotorral, a hibrid hajtáslánc viszont érdekes módon ugyanúgy 300 lóerőt produkál, mint a sima benzines. Fontos újdonság továbbá, hogy mostantól adaptív futóművel is rendelhető az RX, amely nem csak az útviszonyokhoz alkalmazkodik, hanem tempós kanyarokban csökkenti a karosszériadőlést.
Szintén újdonság a többi modellnél már jól bevált F Sport csomag megjelenése, amely mindkét motorhoz rendelhető, és agresszívebb külsőt, 20 colos könnyűfém felniket, illetve sportosabb hangulatú belteret, kormányt és egyedi műszerfalat tartalmaz. Szintén az F Sport sajátossága az új fejlesztésű menetstabilizáló rendszer, amely megakadályozza a kanyarokban a karosszéria billegését.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |