A felhergelt Imprezával az amerikai ralikrossz bajnokságban és az extrémsport olimpián fognak indulni, de az autó az FIA szabályoknak is megfelel.
Sajnos több mint tíz éve már, hogy a Subaru kiszállt a rali világbajnokságból, így az európai rajongók kénytelenek beérni a régi felvételekkel, ha elvonási tüneteiket vannak a padlógázon hajtott boxermotoros versenygépekből.
Persze néha azért élőben is el lehet csípni egyet-egyet, hiszen a privát csapatok mind a mai napig használnak Imprezákat mifelénk is. Az Egyesült-Államokban egy fokkal jobb a helyzet, ugyanis a japánok gyári csapattal indulnak a nemzeti ralibajnokságban és a ralikrossz versenyeken is, valamint az X Games (extrémsport olimpián) is képviseltetik magukat.
A Subaru Rally Team USA 2015-ös ralikrossz versenyautója a New York-i autószalonon tartja premierjét, de már most elárulták róla a legfontosabb információkat, és közzétettek néhány fényképet. A Vermont SportsCar technikai partnerrel közösen fejlesztett és épített Imprezában a 2.0 literes turbós boxermotor teljesítménye 580 lóerő, melynek köszönhetően az autó alig több mint két másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százas tempóra. A végsebességét illetően egyelőre nincsen hivatalos adat, de annyira nem is lényeges, hiszen a ralikrosszban sokkal fontosabb, hogy az autó harapós legyen, mivel a rövid egyenesekben úgysincs elég hely a végsebességet kiautózni.
Ehhez igazodva a Sadev által gyártott hatfokozatú szekvenciális váltót rövid áttélekkel szerelték, továbbá javítottak az összkerekes versenygép súlyelosztásán, a felfüggesztés beállításán, illetve az aerodinamikai jellemzőin. Ezeknek köszönhetően jelentősen javult az autó kezelhetősége, amely a megnövekedett motorerővel párosulva a rajtnál és menet közben is versenyképesebbé teszi az idei gépet.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |