Már a jövő hónaptól lehet is foglalózni a brit sportkocsigyártó legújabb modelljét a McLaren 570S-t. Főleg, akinek van rá 140 ezer fontja. Nagyjából 42 millió forintja.
Hivatalosan holnap mutatkozik be az újdonság a New York-i nemzetközi autókiállításon, de ahogy lenni szokott, már kijöttek a képek, hogy kellő médiavisszhangot kapjon a bemutató előtt is a modell. A Porsche 911 Turbo, az Audi R8 V10 direkt riválisának szánt belépőszintű McLaren a cég legkeresettebb modellje lehet.
A McLaren ezzel az autóval indítja új Sport Series sorozatát, amelynek ez az autó lesz a legelérhetőbb tagja. A nevében szereplő 570 utal a kocsiban lévő motor teljesítményére. A megjelenését tekintve lényegében a mai McLaren-dizájn köszön vissza, amely a P1 hiperautón, és McLarnen tavalyi újdonságán a 650S-en is látható.
A társaság ezzel, a lényegében tömegmodellel akarja termelését jelentősen felfuttatni és elérni az évi 4000 darab autós kibocsátást. A "belépőmodell" elnevezés ellenére a McLaren 570S nagyon komoly autó: az erőforrása egy 3.8 literes V8-as, ugyanaz a blokk, amit a nagyobb testvérek is használnak. Az 570 lóerőt és a 600 Nm-es nyomatékot egy hétfokozatú automataváltó viszi át a hátsó tengelyekre, amellyel az autó 3,2 másodperc alatt éri el a százas tempót, 9,5 másodperc alatt a 200 km/h-t, a végsebessége pedig 328 km/h.
Összehasonlításképpen az Audi R8-ban 5.2 literes V10 motor kap helyet, amelyből az erősebbik – R8 plus – változat 610 lóerős. A motorerőt mind a négy keréken keresztül viszi az aszfaltra a hajtás, így 3,2 másodperc alatt van 100-on, míg a kétszázas tempót 9,9 másodperc alatt éri el. A végsebessége 330 km/h.
A Porsche ebben a ligában a 911 Turbo S révén, úgyszintén egy 3.8 literes duplaturbóssal van jelen, összkerékhajtással, 560 lóerővel és 700 Nm-es nyomatékkal. Mindez 3,1 másodperces százas, 10,3 szekundumos 200-as sprintet, míg a végsebessége tekintetében 312 km/h-t jelent.
A szinte azonos teljesítmények mellett a McLaren súlyban jobban teljesít, az 570S 150 kilóval könnyebb, mint a V10-es Audi R8, amellyel a tömeg/teljesítmény hányadosa révén alig 2,3 kilogrammot kell meglódítania lóerőnként, ami sokkal kedvezőbb, mint az ingolstadti riválisé.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |