Autó hvg.hu 2015. március. 19. 21:59

Fiat 500X: megjött a kalandor is

Bemutatkozott nálunk is az olaszok kompakt crossovere, amely az eredetileg neoretro sorozatnak szánt 500-as széria utolsó tagja.

Az 1957-es Fiat 500 leszármazottjaként – bár erre szinte csak a kerek fényszórók és a krómozott motorházfedél-díszen elhelyezett klasszikus logó utal – mára hat tagból áll az 500-as család: az 500, 500C, 500L, 500L Trekking és 500L Living és az újdonság 500X modellekből.

A hobbiautó külsejű 500X-ből kétféle változatot fognak árusítani, egy városias és egy kicsit nyersebb kinézetű modellt. Mindkét verzió 1,8 méter széles és 1,61 méter magas, viszont a 4,25 méteres városinál az off-road változat 2 centiméterrel hosszabb. A csomagterek mérete 350 liter. Érdekesség a modellel kapcsolatban, hogy tulajdonképpen testvérek - azonos padlólemezen vannak - a Jeep Renegade-del, amely összel mutatkozott be nálunk.

Fiat 500X - galéria
D.M.

A „City-look” inkább erős divatelemekkel tarkított, míg az „Off-road look” a szabadidős vonalat viszi. A ma már részben kötelező, részben elvárás szintű elemek temészetesen megtalálhatók az 500 X-ben is: ESP, hat légzsák, távirányítós központi zár, elektromos ablakok elöl-hátul és fűthető tükrök, négy irányban állítható szervokormány, állítható magasságú vezetőülés, osztottan dönthető hátsó üléstámla, sebességhatárolós tempomat.

A motorkínálat itthon hattagú: 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó), a 110 lóerős, 1,6 literes „E-torQ” (ötfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerékhajtással), a 120 lóerős 1.6 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás) és a 140 lóerős 2.0 MultiJet II (6 fokozatú manuális vagy 9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás).

A későbbiekben elérhető lesz a  170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás) valamint a 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II elsőkerékhajtással, 6 fokozatú duplakuplungos automata váltóval.

Az 500X crossover az első Fiat modell, amelyben kilencfokozatú automata váltómű van. Ez a sebességváltó a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II benzinmotorhoz, illetve a 140 lóerős 2.0 MultiJet II turbódízelhez társítható. Az új Fiat 500X két- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt kapható.

D.M.

A kényelmi és infotainment berendezések  érintőképernyője 5 vagy 6,5 colos, Bluetooth interfésszel, TomTom navigációval. A 6.5 colos méretű kijelző 3D térképeket, progresszív útbaigazítást, illetve közvetlen hangvezérelt célállomás-bevitelt kínál. A rendszer része lesz később a Uconnect  Live, amely okostelefon integrációt fogja biztosítani.

Az alapárú modell a 110 lóerős, 1,6 literes benzines 3,49 millió forinttól, a 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir ára 5,39 millió forint alapból, a dízel 120 lóerős 1.6 Multijet PopStar 5,79 millióról indul.

Persze koránt sem lesz ellenfelek nélküli a piacon az újdonság az biztos. Az európai piac B-szegmensében ez a vonal az, ami igazán megy volumen szinten: az Opel Mokka, Nissan Juke, a Renault Captur, Peugeot 2008 egytől-egyig direkt ellenfelek.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés