Az idei év egyik legnagyobb szenzációja versenyautós fronton minden kétséget kizáróan a Nissan gyári csapatának formabontó LMP1-es gépe lesz: a rajongók és a konkurencia tűkön ülve várja, hogy mire lesz képes a GT-R Nismo, ám a jelek szerint a kocsi éles debütálása a tervezettnél későbbre tolódik.
A 3 literes, duplaturbós, 500 lóerős V6-os erőforrással, valamint a 750 lóerőt termelő hibrid rendszerrel felvértezett rakéta a korábbi tervek szerint a megbízhatósági-vb (WEC) kezdetén feszült volna először neki a nagy kategória-riválisoknak, az Audi, a Porsche és a Toyota LMP1-es gépeinek, de a Nissan tájékoztatása szerint az első két futamot, Silverstone-t és Spát biztosan kihagyják. Ez azt jelenti, hogy a GT-R Nismo éles bemutatkozása az évad legfontosabb viadalán, minden autóversenyek autóversenyén, a Le Mans-i 24 óráson történhet meg.
„A célunk eredetileg is az volt, hogy Le Mans-ra készüljünk, ezért hoztuk meg azt a döntést, hogy inkább erre a futamra összpontosítunk” – fogalmazott a premier csúszásával kapcsolatos bejelentés apropóján a csapatvezető, Darren Cox. A szakvezető tájékoztatása szerint a kocsi demováltozatát, valamint a legénységet elutaztatják az első két összecsapás helyszínére, a háttérben pedig folytatják a versenyautó felkészítését az Egyesült Államokban: március elejé a helyszín például Sebring volt, ahol technikai gondok hátráltatták a különítményt.
Mint a Nissan korábban bejelentette, idén három LMP1-est indítanak csatába és ehhez már megvan a kilenc pilótájuk is. A 21-es rajtszámún Alex Buncombe, Tsugio Matsuda és Lucas Ordonez osztozik majd, míg a 22-es és a 23-as rajtszámú egységek összeállítását később pontosítják: a keretben két korábbi Forma-1-es versenyző is van Marc Gené és Max Chilton személyében, akikhez a szupertehetség Jann Mardenborough, valamint Michael Krumm, Olivier Pla és Harry Tincknel csatlakozik.