Jutott egy „autóbemutató” a Forma-1-es évadot megnyitó Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtónapjára is: a Manor alakulata nem szándékosan választotta ezt az időpontot, mivel a gárda és az autó is az utolsó pillanatokban lett összepakolva…
A Manor F1 Team a tavalyi szezon utolsó szakaszában csődbe jutott Marussia romjain szerveződött alig néhány hét alatt, köszönhetően annak, hogy egy ambiciózus fiatal brit energiamágnásnak, bizonyos Stephen Fitzpatricknak sikerült kivonnia a csődeljárás alól az együttest, pontosabban annak maradványait. Mindez alig néhány hete történt, így a gárda aligha ábrándozhatott új autóról: jobb híján a tavalyi, MR03-as Marussián végezték néhány apróbb, ám szükséges módosítást ahhoz, hogy a kocsi megfeleljen a 2015-ös szabályoknak.
A nagyközönség csütörtökön, a boxutca-látogatás során pillanthatta meg első ízben a Manort, amelyet a tavalyi évhez hasonlóan Ferrari-hajtáslánc repít majd. Tekintettel a körülményeikre, egyáltalán nem meglepő, hogy a versenyzőként a tavalyi évadzárón a Caterham kötelékében már bemutatkozott Will Stevens-t, valamint a becsődölt és eltűnt zöldeknél tavaly tesztpilótaként szintén megfordult Roberto Marhit alkalmazó alakulat sorra találja szembe magát a problémákkal: például azzal, hogy a kiszivárgott információk szerint nem találják a tavalyi Ferrari-erőforrás működtetéséhez szükséges szoftvereket, így akár az is elképzelhető, hogy képtelenek lesznek beröffenteni az autókat.
„Csapatunk elképesztő munkát végzett az utóbbi néhány hétben annak érdekében, hogy összerakjunk egy olyan autót, amely megfelel az idei szabályoknak. Ahogyan arra számítani lehetett, temérdek problémával találjuk szembe magunkat, egyre újabbakkal és összetettebbekkel. Viszont versenyzők vagyunk, harcosok, és mindent elkövetünk annak érdekében, hogy versenyezhessünk a bennünket támogató rajongók és nézők előtt” – fogalmazott Graeme Lowdon sportigazgató, aki már a Marussia-érában is a különítmény vezető munkatársa volt.
A folytatásban a McLaren technikai háttértámogatására is számító Manor állítólag segítséget kért a Ferraritól: kérdés, hogy a magyar idő szerint hajnali fél 3-kor kezdődő első szabadedzésekig az olaszok képesek lesznek-e előbányászni számukra a tavalyi szoftvereket, hogy beüzemelhessék az erőforrásokat. Ha esetleg ez összejön, a Stevens és Merhi alkotta párosnak még mindig dacolnia kell a 107 százalékos szabállyal: amennyiben ezt nem ugorják meg a kvalifikáción, szintén fújhatják az indulást.